آیا مرحله دوم L.E.Z از آذر امسال در تمامی معابر پایتخت اجرایی خواهد شد؟

سردار سید تیمور حسینیبا اشاره به اجرایی شدن طرح کاهش آلایندگی هوا موسوم به L.E.Z، اظهار کرد: در این طرح که از ابتدای مهر و در مرحله اول خود به اجرا درآمد، شامل تردد خودروها در محدوده طرح زوج و فرد می‌شود و در این مرحله تنها خودروهایی قادر به تردد در این محدوده خواهند بود که گواهی معاینه فنی معتبر داشته باشند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بر اساس این طرح، خودروهای فاقد گواهی معاینه فنی قادر نخواهند بود که در هیچ یک از ساعات شبانه‌روز از محدوده طرح زوج و فرد تردد کنند.

وی ادامه داد: رانندگان پایتخت باید توجه داشته باشند که دارا بودن گواهی معاینه فنی برای تمام خودروهایی که بر اساس ضوابط و مقررات باید این معاینات را اخذ کنند، الزامی است و همکاران ما داشتن این گواهی را همچون دارا بودن، کارت خودرو، گواهینامه و بیمه‌نامه شخص ثالث، کنترل خواهند کرد.

حسینی در پایان با بیان اینکه اجرای مرحله دوم طرح کاهش نیز در دستور کار پلیس و سایر دستگاه‌های مرتبط قرار دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده احتمالاً مرحله دوم طرح L.E.Z از آذرماه اجرایی خواهد شد.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، در مرحله دوم طرح L.E.Z، کنترل معاینه فنی خودروها در تمام معابر شهر تهران به صورت مکانیزه انجام خواهد شد و اجرای این طرح که در حال حاضر در محدوده زوج و فرد اعمال می‌شود، به کل پایتخت تعمیم داده خواهد شد.