پنج اتوبان اصلی پایتخت زیر بار ترافیک نیمه سنگین

 سرهنگ محسن ترابیان با اشاره به حجم بالای ترافیک سوم مهر همزمان با آغاز به کار رسمی مدارس و مراکز آموزشگاهی گفت: همانطور که پیش بینی شده بود از صبح امروز شاهد افزایش حجم ترافیک در معابر و شبکه بزرگراهی پایتخت بودیم البته در حال حاضر این وضعیت در معابر داخلی فروکش کرده و پیش بینی ما بر آن است که تا دقایقی دیگر، همه معابر تخلیه شده و ترافیک از بین برود. 

وی با اشاره به بزرگراه هایی که در حال حاضر حجم ترافیک در آنها سنگین یا نیمه سنگین گزارش شده افزود: گزارش دوربین های کنترل ترافیک نشان می دهند که در حال حاضر در بزرگراه های آزادگان، همت، حکیم، صدر، بابایی، امام علی، مدرس، نواب، چمران و نیایش حجم ترافیک بالا است و همین کندی تردد باعث ایجاد ترافیک نیمه سنگین در معابر فرعی شده است.

ترابیان در ادامه با اعلام اینکه هم اکنون با ترافیکی در معابر و مناطق ۳ و ۴ شهرداری تهران از بار ترافیکی سنگینی نسبت به دیگر مناطق تهران برخوردار است، ادامه داد: ترافیک در  میدان هروی، خیابان پاسداران و شریعتی بیشتر از معابر دیگر قابل مشاهده است.

معاون ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین گفت: پیش بینی می شود این روزها از ساعت شش و نیم صبح حجم ترافیک افزایش یابد و این وضعیت بین ساعات ۷ تا ۸ صبح به اوج خود برسد. همچنین هنگام عصر نیز پیش بینی ما این است که از ساعت ۱۸ تا ۲۰ شاهد حجم بالای ترافیک در معابر باشیم.