خواب جدید تعزیرات برای پزشکان متخلف

یکی از بداخلاقی‌هایی که ممکن است برخی اوقات از سوی پزشکان و موسسات پزشکی متخلف رخ دهد، اظهار صورتحساب درباره یکسری خدمات و کالاهای پزشکی مورد استفاده درباره بیمار است در حالی که واقعاً استفاده نشده است. سازمان تعزیرات حکومتی در برنامه جدیدی که طراحی کرده، با این بداخلاقی تحت عنوان «تحمیل خدمات مازاد و غیرضروری یا هزینه‌ها و صورتحساب‌های ساختگی» برخورد می‌کند.

گاهی اوقات نیز ممکن است پزشک یا موسسه پزشکی، دارو، وسیله یا ابزاری را برای بیمار تجویز کند که خودش هم از آن نفع می‌برد؛ تعزیرات حکومتی با استناد به ماده چهار قانون تعزیرات، با این کار پزشکان و موسسات پزشکی را تخلف دانسته و تحت عنوان «اجرت نامشروع» برخورد خواهد کرد. 

گاهی اوقات نیز ممکن است پزشک یا موسسه پزشکی، سهامدار یک آزمایشگاه،مرکز تشخیص پزشکی یا حتی بیمارستان باشد و بیمار را به آن مراکز که خودش یا بستگان درجه اول یا دمش از آن منتفع هستند، ارجاع دهد که تعزیرات حکومتی در برنامه جدید خود این کار پزشکان و موسسات پزشکی را تخلف دانسته و تحت عنوان « خودارجاعی» با آن برخورد می‌کند.

گفت‌وکوی تفصیلی تسنیم با مهرداد محمدی سرپرست اداره کل نظارت بر امور سلامت سازمان تعزیرات حکومتی درباره این طرح و تشریح جزئیات آن، طی روزهای آتی منتشر می‌شود.