آسیب های اجتماعی در ماه های رمضان و محرم کم می شوند

مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه فرهنگی عطر سیب (هیئت‌ها، مساجد و حسینه‌های شهر تهران) که امروز (شنبه) در بوستان ولایت برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه چند سالی است نمایشگاه عطر سیب با شور و شوق خاصی برگزار شده است، امروز چهاردمین نمایشگاه عطر سیب را به طور رسمی افتتاح کردیم. 
 
وی افزود: در این نمایشگاه 240 غرفه داریم و 110 صنف در این نمایشگاه فعالیت دارند، بیش از 5 هزار قلم جنس در آن عرضه می‌شود و 20 تا 40 درصد از اقلام این نمایشگاه تخفیف دارد و تعداد کل سالن‌های آن 13 سالن است. 
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: این سالن‌ها حدود 21 هزار متر مربع است و سعی شده تا به ویژگی‌های فرهنگی و انقلابی توجه شود. 
 
عبدالهی تصریح کرد: در سال 95، به خصوص در چند ماه اخیر در حوزه اجتماعی و فرهنگی، شورای سیاست گذاری عطر سیب را با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی کردیم و تصمیم گرفتم تا حداقل هر ماه در حوزه نمایشگاه عطر سیب جلساتی را برگزار کنیم و در آن به بررسی‌های موضوعات فرهنگی و اجتماعی بپردازیم. 
 
وی افزود: ما در ماه‌های محرم و رمضان شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم و در این ایام آمار بذهکاری و مراجعات به دستگاه‌های قضایی و نیروی انتظامی به شدت کاهش می‌یابد. 
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: به هر حال در این ایام فعالیت در حوزه مسائل دینی، مذهبی و اجتماعی و توجه به آن در کاهش میزان جرائم و انواع مختلف آسیب‌های اجتماعی تاثیر گذار است. 
 
عبدالهی تصریح کرد: آیا ما نمی‌توانیم طی 12 ماه سال به گونه ای در حوزه پیشگیری از بروز جرائم و آسیب‌های اجتماعی کار و تلاش کنیم که در طول سال شاهد کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه باشیم. 
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران و معاونت اجتماعی و فرهنگی آن بیش از گذشته در خدمت هیئت‌ها و حسینه‌های مذهبی و  آماده همکاری برای اجرای هر طرحی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است، در همین راستا بیش از پیش نیازمند انجام کارهای فرهنگی در طول سال هستیم. 
 
عبدالهی بیان کرد: قریب به 15 هزار نفر از خادمین و پرسنل شهرداری تهران در ایام اربعین در مرزهای کشور مشغول خدمت گذاری به مردم و زائرین امام حسین (ع) هستند.