بررسی مشکلات محله نارمک در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران

 پیرهادی، اختصاص و واگذاری ساختمان مناسب به عنوان سرای محله را مهمترین خواسته شورایاری و هیئت امنای محله مذکور عنوان نمود و بیان داشت موقعیت ساختمان فعلی سرا، یک ساختمان 4 طبقه در یک کوچه بن بست با عرض کم می باشد که حتی امکان ورود وسایل نقلیه به داخل کوچه وجود ندارد که این مسئله از لحاظ ایمنی در شرایط بحرانی اعم از آتش سوزی، زلزله و ... حائز اهمیت است. چراکه سرای محله یک مکان عمومی است و تعداد کثیری از اهالی محله در آن، در حال فعالیت و رفت و آمد می باشند و می بایست دسترسی آن بگونه ای باشد که در هنگام وقوع حادثه و یا بروز بحران بتوان با سرعت عمل، وضعیت را کنترل نمود که این مسئله در مورد ساختمان سرای محله نارمک مقدور نمی باشد .

وی ادامه داد همچنین ساختمان فعلی سرای محله بدلیل کوچک بودن ساختمان، فاقد کتابخانه، سالن جلسات و برخی امکانات رفاهی دیگر می باشد.

عضو هیئت رئیسه شورا ادامه داد: شورایاری محله، زمینی را در خیابان شهید افشاری جهت ساختمان سرا به شهرداری منطقه معرفی نموده بود و شهردار منطقه نیز قول های مساعدی جهت احداث ساختمان جدید داده بودند که میسر نگردیده و موجبات نارضایتی شورایاری و هیئت امنا و اهالی گردیده است.

پیرهادی ادامه داد: البته باید توجه نمود که خیابان شهید افشاری در غربی ترین نقطه منطقه واقع گردیده و جانمایی ساختمان سرا باید در محدوده میانی محله قرار گیرد تا اهالی امکان استفاده و بهره برداری حداکثری را داشته باشند و همچنین ساخت سرا نیازمند تصویب بودجه در شورا می باشد و در سال جاری در صورت قرارگیری در طرح های اولویت دار باید در اصلاحیه بودجه سال جاری لحاظ و یا در غیراینصورت برنامه ریزی و پیگیری لازم جهت اختصاص کد پروژه در بودجه سال های آتی انجام پذیرد.

پیرهادی نبود فضای سبز کافی در محله را نیز از دیگر مشکلات این محله عنوان نمود و افزود این محله علیرغم محلات شمالی همجوارش، فاقد فضای سبز مناسب و مکفی می باشد.

عضو هیئت رئیسه شورا احداث بازار میوه و تره بار را از دیگر خواسته های شورایاری، هیئت امنا و اهالی محله برشمرد، همچنین تاریکی و عدم روشنایی کافی معابر و کمبود فشار آب شرب محله را از دیگر مشکلات محله نارمک بیان داشت.

در ادامه پیرهادی افزایش گشت های انتظامی جهت تأمین امنیت محله و مقابله با بزه کاران را از دیگر خواسته های اهالی عنوان نمود و افزود کلیه خواسته های اهالی از طریق مکاتباتی با شورایاری و هیئت امنای محله احصا گردیده و پس از جلسات کارشناسی، مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونین مربوطه و دستگاه های ذی ربط به منظور برنامه ریزی های لازم جهت رفع مشکلات صورت پذیرفت و پیگیری کلیه موارد در دستورکار کمیته نظارت کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.