ساخت ۹۷۵ مدرسه در مناطق محروم/ اشتغال زایی محور اصلی فعالیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام

200 مدرسه برکت با یک هزار و 300 کلاس درس و اعتباری بالغ بر یک هزار و سیصد میلیارد ریال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری رسید و به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان مناطق محروم در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مراسم افتتاح همزمان 200 مدرسه برکت در مناطق محروم کشور اظهار داشت: در سال 59 دانش‌آموزان زیر آوار بمباران رژیم بعث شهید می‌شدند، بنابراین از وزیر آموزش و پرورش تقاضا داریم تا این مدارس را به نام شهدای دانش‌آموز مزین کند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم دانش‌آموزی متناسب با ارزش‌های اسلامی تربیت کنیم، سرلوحه فعالیت‌ها باید براساس مشی شهدا باشد و چه خوب است که در هر کلاس درس یک شهید معرفی شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در این ستاد هیچ کاری که در جهت محرومین و رفع محرومیت از مناطق کمتر توسعه‌یافته نباشد، انجام نمی‌گیرد و امروز نه تنها بنیاد برکت که تمام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به این وظیفه مشغول هستند.

مخبر ادامه داد: هم‌اکنون اگر می‌خواهیم نیروگاه بسازیم در خاف اقدام می‌کنیم و استخراج نفت را در نقطه صفر مرزی و منطقه هور‌الهویزه آغاز کرده‌ایم که براین اساس چند هزار نفر از نیروهای جوان و تحصیلکرده مشغول به کار شده‌اند که این موضوع امنیت بسیاری را برای کشور رقم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام مطابق با اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: بیش از 85 درصد فعالیت‌ها براین اساس است و مردمی کردن اقتصاد نیز مطابق با چند روش از جمله واگذاری امور به مردم، مشارکت دادن آنها در احداث تاسیسات و واگذاری مدیریت‌ها انجام می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مطرح کرد: در بنیاد برکت 265 طرح را ساماندهی کردیم که مدیریت آن برعهده مردم است. همچنین بیش از 4 هزار میلیارد تومان بخش اقتصادی بنیاد برکت کار مشارکتی با مردم انجام می‌دهیم و این در شرایطی است که 3 هزار تقاضای کارآفرینی در نوبت مشارکت با بنیاد برکت قرار دارد.

* 300 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد

مخبر اظهار کرد: محور اصلی فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اشتغالزایی است و 300 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده‌ایم. همچنین همانند بخش خصوصی مالیات می‌پردازیم چرا که به هیچ عنوان با بخش خصوصی رقابت نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در انجام امور و فعالیت‌ها به توان داخلی تکیه داریم، به عنوان مثال در بخش استخراج نفت در یکی از میادینی که خارجی‌ها در نزدیکی ما کار می‌کنند و فرانسوی‌ها مشغول همراهی با کشور عراق هستند از 145 شرکت همکار با ما تمام آنها به جز 3 شرکت داخلی هستند که این مسئله باعث شد تا قیمت تمام شده 15 درصد کاهش یافته و در کیفیت نیز از رقبا بالاتر هستیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در منطقه هورالهویزه که نفت استخراج می‌کنیم 4 هزار متر حفاری افقی انجام داده‌ایم که این کار توسط متخصصان ایرانی انجام شده است.

مخبر با اشاره به اینکه 975 مدرسه توسط بنیاد برکت در حال ساخت است، مطرح کرد: در حال دستیابی به یک هزار مدرسه‌ای هستیم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود. 4 هزار روستا با جمعیت 4 میلیون و 200 هزار نفر از 30 تا 70 درصد مشکلات‌شان حل شده و به بخش آب، برق، خانه بهداشت، ساخت مدرسه و اشتغال آنها توجه داشته‌ایم.

وی مطرح کرد: 175 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در مناطق محروم توزیع کرده‌ایم، همچنین 20 هزار کودک یتیم را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیان کرد: 2 هزار و 800 زوج نابارور را شناسایی و درمان یک هزار و 100 نفر را آغاز کرده‌ایم که 110 مورد موفق بود و 26 کودک متولد شده و 94 نوزاد در آینده متولد خواهند شد.

مخبر با اشاره به تکمیل 11 بیمارستان در مناطق محروم گفت: هزار هکتار جنگلکاری در مناطق آلوده کشور مدنظر است که در هر یک از شهرها 200 هکتار جنگل کاشته می‌شود.