برگزاری نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی ساخت پل ماکارونی

نخستین دور مسابقات بین‌المللی ساخت پل ماکارونی برای نخستین‌بار به همت «مهندسی ثامن بریج» و «دانشگاه خاتم‌النبیین» در کابل برگزار شد.

«سیدعبدالقیوم سجادی» رئیس دانشگاه خاتم‌النبیین (ص) در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این دور مسابقات ترویج فرهنگ رقابت علمی بین دانشجویان رشته مهندسی است.

سجادی با بیان اینکه این مسابقات بیانگر تولید انگیزه بیشتر برای حرکت در مسیر برنامه‌های اجرایی است، افزود: در این مسابقات دانشجویان رشته مهندسی داشته‌های علمی خود را به نمایش می‌گذارند.

وی تصریح کرد: این مسابقات می‌تواند زمینه ارتقای ظرفیت دانشجویان را فراهم کند، در حالیکه افغانستان کنونی درگیر با جنگ و ترور است.

رئیس دانشگاه خاتم‌النبیین (ص) با ابراز اینکه برگزاری مسابقات علمی می‌تواند جرقه امید برای افغانستانی‌های جنگ‌زده باشد، اظهار داشت: با این برنامه‌ها دیده می‌شود که هنوز هم انرژی ترقی و توسعه در وجود مردم باقی مانده است.

این عضو پارلمان افغانستان گفت: در این دور مسابقات بین‌المللی ساخت پل ماکارونی دانشجویان کشور‌های «ایران»، «افغانستان»، «ترکیه» و «انگلیس» شرکت کرده‌اند.

در همین حال «فاطمه سروری» مسئول روابط عمومی گروه مهندسی ثامن بریج در این مراسم گفت: در این مسابقات یک هزار گرم ماکارونی به شکل پل ساخته می‌شود که می‌تواند حدود 700 تا 800 گرم وزن را بردارد.

سروری با بیان اینکه مسابقات پل ماکارونی همه ساله در «مجارستان» برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری این مسابقات شناسایی استعداد‌های نهفته در وجود جوانان است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در این دور مسابقات بین‌المللی ساخت پل ماکارونی 2 تیم از ایران، یک تیم از انگلیس، 10 تیم از مهاجرین افغانستانی مقیم کشور‌های خارجی و 10 تیم از داخل افغانستان شرکت کرده‌اند.

در این دوره مسابقات شرکت‌کنندگان برای مدت 2 روز بین خود رقابت کرده و به تیم برتر هدایای اهدا می‌شود.