محمد شعبانی با بیان اینکه موکلش هنوز موفق به تامین مبلغ قرار وثیقه نشده است اظهار کرد: همان‌طور که دادستان تهران هم قبلاً اعلام کرده، میزان وثیقه صادر شده، 29 میلیارد تومان است که موکل هرگاه «پولدار» شود می‌‌تواند تأمین و تودیع کند.

وکیل مدافع متهم پرونده شرکت رشد درباره آخرین سیر قضایی این پرونده گفت: پرونده فعلا در مراحل بازرسی و تحقیقات مقدماتی قرار دارد و هنوز منجر به تصمیم‌گیری از سوی بازپرس نشده است.

شعبانی با تأکید بر اینکه موضوع «شیرهای خشک آلوده» که برخی افراد به موکلش منتسب کردند را کذب و دروغ محض خواند و افزود: حتی نماینده هلال احمر در جلسه بازپرسی، موضوع شیرهای خشک را رد کرد و عنوان شکوائیه و شکایت هلال احمر نیز چنین موضوعی نیست. 

وکیل مدافع یاسین رامین با بیان اینکه موضوع این پرونده یک اختلاف حساب بین شرکت موکلش و هلال احمر است گفت: بخش اعظمی از مدارک و اسناد مربوط به این موضوع از آلمان واصل شده و تنها بخش کوچکی باقی مانده که مستلزم حضور نماینده هلال احمر در آلمان و بررسی دفاتر حسابرسی است.

به گزارش تسنیم، اواخر مرداد امسال بود که رسانه‌ها از بازداشت یاسر رامین پسر محمدعلی رامین و همسر مهناز افشار بازیگر سینما و تلویزیون خبر دادند.

چند روز پس از انتشار این خبر، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران  از صدور قرار وثیقه 29 میلیاردتومانی و بازداشت متهم شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر خبر داد و گفت: این پرونده با اعلام شکایت هلال احمر در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است و بازپرس برای متهم قرار وثیقه 29 میلیارد تومانی صادر کرده که متهم به لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.

محمدعلی نجفی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور نیز روز دهم شهریور امسال گفته بود: موردی نیز اخیراً مطرح شد که پسر یکی از مسؤولان دولت قبل [یاسین رامین، فرزند محمدعلی رامین]، شرکتی ایجاد کرد و واردات بخش خاص، مهم و گران‌قیمتی از داروها را به‌صورت انحصاری در دست گرفت و داروهایی تقلبی یا باکیفیتی پایین وارد می‌کرد و سال‌ها مردم از آن استفاده می‌کردند. امروز مشخص شده که چندین میلیارد دلار از این طریق عاید جوانی شده که با یکی از خانم‌های هنرپیشه ازدواج و یکی از املاکش که چند ده میلیارد تومان ارزش داشته را به‌عنوان مهریه تقدیم خانم کرده است. این موارد و مواردی از این نوع فسادهای اقتصادی است که در کشور فقط آثار منفی اقتصادی نداشته بلکه در حال نابودی اخلاق در مملکت بود و ذیل چتر تحریم‌ها، انزوا و عدم تعامل با دنیا در ارکان مختلف نظام رسوخ کرده و به فسادی نهادینه‌شده در کشور دامن می‌زد و مردم انتظار داشتند این وضع تغییر کند.

وکیل یاسین رامین نیز در واکنش به اظهارات نجفی گفت: تمام اختلاف‌حساب آقای یاسین رامین و سازمان متبوعش کمتر ار حدود یک میلیون دلار است و در اینجا باید بگوییم که آقای نجفی که مشاور اقتصادی رئیس جمهور هستند، بعید است معنای 8 میلیارد دلار را ندانند یا از روی هیجان‌زدگی برای متهم کردن دولت قبل با بردن آبروی متهمی که امکان دفاع در فضای عمومی را ندارند، به داخل چاه سیاه افتراء ودروغ پردازی افتاده باشند.

وکیل همسر مهناز افشار ادامه داد: نابخشودنی تر اینکه چنین موضوعی را به موضوع مهریه همسرشان گره زده‌اند که این نیز نه تنها از بافته‌ها و مجعولات خارج نشینان مغرض بود، بلکه از اساس نیز از اباطیل وهرزه نویسی آنان آغاز شد و امثال آقای نجفی و دیگران به فراخور حال و نیاز سیاسی خود، از این نمد کلاهی می دوزند.