الگو پذیری منفی کودکان از فضای مجازی
امیر لطفی حقیقت روان‌شناس و پژوهشگر علوم رفتاری با اشاره به چگونگی استفاده کودکان از موبایل و فضای مجازی گفت: ما باید به این امر توجه داشته باشیم که هر وسیله ای استفاده خوب و بد دارد و استفاده نادرست کودکان از موبایل و فضای مجازی آسیب جدی به آنها وارد می‌کند و والدین نقش موثری در این زمینه دارند.
 
وی افزود: با وجود گوشی‌های موبایل روابط در بین خانواده‌ها بسیار سطحی شده و صمیمیتی که قبلا در بین خانواده‌ها بود دیگر وجود ندارد و خانواده‌ها زمان کمتری را به تربیت کودکانشان اختصاص می‌دهند و نمی‌توانند آنان را کنترل کنند.
 
لطفی حقیقت در ادامه گفت: استفاده کودکان از فضای مجازی و دگرگونی جوامع و هنجارها موجب تغییر اخلاق جنسی آنان و بسیاری از مسائل غیراخلاقی و بلوغ زودرس آنها شده است و این مسئله هم برای کودک و هم والدین بسیار مشکل ساز است.
 
این مدرس دانشگاه افزود: والدین باید فرصت زیادی را برای تربیت فرزندان خود اختصاص دهند و سعی کنند علاوه بر ایجاد صمیمیت، حریم خود را با فرزندان حفظ کنند.
 
وی در پایان گفت: پدر و مادرها باید با فرزندشان دوست باشند و از نظر عملیاتی سنجیده باشند و حتما در این مورد از راهنمایی یک مشاور زبر دست استفاده کنند.