در اینجا 9 خاصیت باورنکردنی انار بیشتر معرفی شده است:

انار مملو از مواد مغذی مهم است: جالب است بدانید که یک عدد انار حاوی 7 گرم فیبر است، 3 گرم پروتئین دارد و 30 درصد از میزان نیاز به ویتامین ث، 36 درصد از میزان نیاز به ویتامین کا، و 16 درصد از میزان نیاز به فولات را در طول روز برطرف می کند. مصرف یک عدد انار 12 درصد از نیاز روزانه به پتاسیم را نیز برطرف می نماید. یک فنجان دانه انار حاوی 24 گرم قند و 144 کالری است.

انار ترکیبات گیاهی قدرتمند دارد: انار حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام پونیکالاجین است که بیشتر در پوست آن نهفته است. قدرت آنتی اکسیدانی پونیکالاجین سه برابر فعالیت آنتی اکسیدانی چای سبز است. پونیسیک اسید ماده فعال دیگر در انار و بخصوص روغن انار است که اثرات بیولوژیکی قوی دارد.

انار خاصیت ضد التهابی دارد: التهاب مزمن علت بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، سرطانف دیابت نوع 2، آلزایمر و حتی چاقی است. انار در این میان خاصیت ضد التهابی دارد و آنهم به مدد وجود آنتی اکسیدان ها در این میوه. مصرف انار فعالیت التهابی در دستگاه گوارش را متوقف کرده و منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه و سرطان روده می شود.

انار با سرطان پروستات مبارزه می کند: سرطان پروستات شایع ترین سرطان در میان مردان است و این در حالی است که مطالعات ثابت کرده اند عصاره انار منجر به کاهش سرعت تولید سلول های سرطانی می شود.

انار فشار خون را کاهش می دهد: فشار خون بالا یکی از دلایل مهم ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی است و مطالعات نشان داده اند که افراد دارای فشار خون بالا که به مدت دو هفته روزانه 150 میلی لیتر آب انار مصرف کرده اند، شاهد کاهش قابل توجه فشار خون بوده اند.

انار به مبارزه با آرتروز و درد مفاصل می رود: مطالعات نشان داده است که انار، آب انار، روغن انار، و همچنین رب انار حاوی خواص ضدالتهابی و مسکن طبیعی برای مفاصل است. مصرف انار و سایر محصولات حاصل از آن، موجب پیشیگیری از تخریب مفاصل ناشی از آرتروز می‌شود. آب انار طبیعی ورم مفاصل و التهاب استخوان را تسکین داده باعث کاهش زوال غضروف است.

مصرف انار منجر به کاهش کلسترول می شود: نتایج تحقیقات بر روی افرادی که در هفته حداقل دو بار آب انار نوشیده ‌اند نشان داده که 18 درصد کلسترول بد خون آنها کاهش پیدا کرده است. مصرف انار عامل کاهش التهاب دیواره عروق خونی و کاهش احتمال تصلب شرایین است.

انار با باکتری ها و عفونت های قارچی مبارزه می کند: انار حاوی ترکیبات گیاهی قدرتمند برای مبارزه با میکروارگانیسم های مضر است. برای مثال نشان داده شده که مصرف این میوه منجر به مقابله با انواع باکتری مانند کاندیدا آلبیکنس می شود. اثرات ضد باکتری و ضد قارچی انار منجر به محافظت در برابر عفونت و التهاب در دهان نیز می شود و از شرایطی مانند التهاب لثه، بیماری های پریودنتال و ... جلوگیری می کند.

انار منجر به محافظت از پوست می شود: انار به علت دارابودن آنتی ‌اکسیدان بالا، باعث کاهش آسیب ‌های پوستی ناشی از اشعه ماورابنفش و دفاع در برابر رادیکال‌ های آزاد در پوست می ‌شود. همچنین تولید کلاژن در پوست، سفت‌ شدن پوست، جلوگیری از ایجاد لکه‌ های پوستی و کمک به بهبود زخم ‌های پوستی از سایر فواید مصرف انار است.