بررسی مشکلات محله مجیدیه در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران

 پیرهادی در ابتدا بیان داشت قریب به 50% جمعیت محله متشکل از عزیزان ارامنه می باشد و یکی از اعضای محترم شورایاری این محله نیز از ارامنه است. وی افزود: در این محله مشاهده می کنیم که چگونه مردم با ادیان و فرهنگ های متفاوت درکنار هم در صمیمیت و شادابی سکنی دارند که این از موهبات جمهوری اسلامی و از فرهنگ والای این ملت و مملکت است. لذا می بایست به این محلات توجهات ویژه گردد نه اینکه نسبت به سایر محلات امکانات کمتری داشته باشند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، فقدان ساختمان مناسب به عنوان سرای محله را از مهمترین مشکلات عنوان شده توسط شورایاری و هیئت امنای محله عنوان نمود و بیان داشت فضای موجود ساختمان سرای محله جوابگوی نیاز محله نمی باشد و این مسئله در بازدیدی که با جمعی از کارشناسان حوزه مدیریت شهری در سال گذشته از این محله داشته ایم نیز مشاهده شد و این موضوع به شهرداری منعکس گردید ولیکن به دلیل مشکلات موجود و عدم تخصیص بودجه تاکنون این امر محقق نگردید که می بایست این مسئله در برنامه ریزی سال های آتی با بودجه مصوب قرار گیرد.

پیرهادی افزود: البته شهرداری منطقه ساختمانی واقع در بوستان فردوس را جهت بهره برداری به سرای محله مجیدیه واگذار نموده است ولیکن بوستان مذکور از نظر موقعیت جغرافیایی در محله کرمان واقع گردیده و اهالی محله مجیدیه نمی توانند بهره مندی مناسبی از برنامه ها و فعالیت های ارائه شده، داشته باشند و می بایست مکانی در داخل محله جهت بهره مندی اهالی در نظر گرفته شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، نبود کتابخانه در این محله را از دیگر مشکلات محله عنوان نمود و افزود: قشر جوان و نوجوان، بیشترین قشری هستند که از کتابخانه استفاده می کنند و باید توجه داشت که هزینه ای که برای کتابخانه می کنیم، هزینه های ناشی از معضلات و ناهنجاری های اجتماعی را می کاهد و با توجه به هجمه های فرهنگی در این برهه از زمان، سوق دادن جوانان به کتاب و کتاب خوانی امر بسیار مهمی است که شورای شهر، شهرداری و همه مسئولین امر می بایست توجه ویژه به این مسئله داشته باشند.

پیرهادی در ادامه، نارضایتی دیگر اهالی را عدم رسیدگی آموزش و پرورش در خصوص زمین وقفی واقع در خیابان شهید فراهانی عنوان نمود و افزود: این زمین سال هاست که جهت احداث مدرسه وقف گردیده است، ولیکن طی سالیان متمادی به دلیل عدم پیگیری مسئولین مربوطه زمین رها شده است که حتی در مواردی افرادی ادعای مالکیت زمین را داشته اند که با هوشیاری اهالی و شورایاری از تضییع حقوق مردم جلوگیری بعمل آمده، آموزش و پرورش نیز عنوان می دارد به دلیل عدم بودجه مکفی و کمبود خیر مدرسه ساز، تاکنون نتوانسته احداث مدرسه را شروع نماید. پیرهادی افزود: حال که خیری زمین را جهت احداث مدرسه اهدا نموده، دولت نیز باید حمایت های لازم جهت تأمین بودجه شروع عملیا ت عمرانی را بعمل آورد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، ارتقاء سطح امنیت محله، افزایش گشت انتظامی و برخورد با معتادین را از دیگر خواسته های اهالی بیان داشت.

پیرهادی احداث بازار میوه و تره بار، برخورد قانونی با بساط گستران و وانت بارهایی که در خیابان استاد حسن بنا سد معبر می نماید، احداث زمین چمن، فنس کشی مناسب در پیرامون زمین ورزشی روی مسیل باختر و مشاوره تخصصی به منظور آگاه سازی ساکنین از تسهیلات اعطایی جهت نوسازی در بافت فرسوده محله را از دیگر خواسته های اهالی عنوان نمود و افزود: کلیه مشکلات مطروحه و خواسته های اهالی طی مکاتباتی از طریق شورایاری و هیئت امناء محله احصا گردیده و مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونین مربوطه، دستگاه ها و ارگان های ذیربط صورت پذیرفته است و پیگیری کلیه موارد در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دست اقدام می باشد.