رشد مثبت درآمد و ضریب گردشگری کشور

مرتضی رحمانی موحد در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری که با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از سفرای کشورهای خارجی و فعالان و دست اندرکاران صنعت گردشگری در محل سالن همایش‌های صداوسیما در حال برگزاری است، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک روز جهانی گردشگری گفت: برگزاری این مراسم می‌تواند فرصت مغتنمی باشد که شعار جهانی گردشگری را بازسازی مفهومی کنیم و ما این کار را انجام داده‌ایم و شعار «گردشگری برای همه» را به «گردشگری برای همه و همه برای گردشگری» تعبیر کرده‌ایم.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد رشد ضریب گردشگری در کشور بودیم و با اجرای برنامه‌های مناسب طی سال‌های اخیر، صنعت گردشگری ایران در مقایسه با کشورهای هم‌رده خودش، یک سرودگردن بالاتر قرار گرفته است.

رحمانی‌موحد به اهمیت تأمین زیرساخت‌های گردشگری اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است و فضای پسابرجام و اثرات آن در صنعت گردشگری خیلی زود توانست این اثرات را به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر و در زمان فعالیت دولت یازدهم، 16 میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شده‌اند که هر کدام یک هزار و 500 دلار خرج کرده‌اند و در مجموع از حضور این گردشگران خارجی 24 میلیارد دلار درآمدزایی نصیب کشور شده است که باید این زمینه‌ها هرچه بیش‌تر تقویت شود.