ایران رتبه چهارم طلاق در جهان دارد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز خط مقدم جنگ فرهنگی در خانه های ماست و هدف گذاری جوانان هستند، باید صادقانه به مردم اطلاع دهیم.

مرتضی طلایی در مراسم شب خاطره به مناسبت هفته دفاع مقدس در محل مسجد امام جعفر صادق (ع) با اشاره به این که رمز و راز پیروزی در جنگ تحمیلی نه در اسلحه و تجهیزات که در اخلاص، صداقت و وحدت و تحت امر ولی امر عمل کردن رزمندگان بود گفت: این حلقه اتصال ولایت و رزمنده بود که در نتیجه خداوند برکت و نصرت داد و ما توانستیم بعد از ۸ سال فاتح جنگ شویم، اما جنگ تمام نشد و در نهایت صدام به دست دوستان خود نابود شد و حکومت شیعی در عراق بر سر کار آمد.

طلایی در ادامه با بیان این که امام رضوان الله و رهبری انقلاب می فرمایند ما از محاصره اقتصادی و نظامی نمی ترسیم آنچه که ما را می ترساند محاصره فرهنگی است، ما از دانشگاه استعماری می ترسیم. امام فرمودند آمریکا با سرنیزه به میدان نمی آید بلکه با قلم می آید گفت: در وضعیت موجود باید بپذیریم که ما در جنگ فرهنگی هستیم و به نظر من خط مقدم جنگ فرهنگی امروز در خانه های ماست و هدف گذاری جوانان هستند، باید صادقانه به مردم اطلاع دهیم.

وی با اشاره به رشد برخی آسیب های اجتماعی در کشور گفت: امروز در جامعه ما طلاق رسمی، عاطفی، توافقی و حقوقی در گروه های مختلف صورت می گیرد آن هم بین ۳ تا ۵ سال اول زندگی، ایران به لحاظ طلاق رتبه ۴ جهان را دارد و تهران در کشور اول است. از سوی دیگر طبق آمار معاونت رئیس جمهوری، ۵۰ درصد زنان معتاد از سن ۱۵ سالگی اعتیاد را آغاز کرده اند. بیشترین آمار مصرف لوازم آرایش در دنیا را داریم .۷۶ میلیارد دلار لوازم آرایش وارد کرده ایم. در بین دانش آموزان دختر و پسر ۱۵ تا ۱۶ سال مصرف، قلیان، الکل و سیگار به میل خود بالا رفته است. هر چند که نباید نادیده بگیریم که بیکاری منشا عمده مفاسد اجتماعی است.