آغاز صدور «ویزای اربعین»

محسن نظافتی درباره روند صدور روادید(ویزا) اظهار کرد: روند صدور ویزای اربعین حسینی از امروز دوشنبه در سفارتخانه و کنسولگریهای عراق در شهرهای تهران، مشهد، اهواز و کرمانشاه آغاز شد.

وی ادامه داد: قرار بود تا سفارتخانه‌ و کنسولگریهای عراق در ایران در روز اول مهر، عملیات صدور ویزای اربعین را آغاز کنند که به خاطر تعطیلات عید قربان، عید غدیر و پایان هفته این امر تا به امروز به تعویق افتاد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: به غیر از سفارتخانه‌ها و کنسولگریهای عراق در ایران، 12 مرکز صدور ویزای اربعین حسینی نیز از 15 مهر ماه در نقاط مختلف کشور شروع به فعالیت می‌کنند.

نظافتی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده روند صدور ویزای اربعین امسال زودتر از سالهای قبل آغاز شده و شاهد نظم بیشتری در این رابطه خواهیم بود.

وی افزود: متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی باید از حضور در مقابل سفارتخانه یا کنسولگریهای عراق برای دریافت روادید(ویزا) خودداری کنند چرا که دریافت ویزا منوط به نام‌نویسی در سامانه سماح و دفاتر زیارتی مجاز است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت عنوان کرد: تاکنون نزدیک به 200 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که ثبت‌نام نهایی بخشی از این افراد تکمیل شده و روند صدور ویزای آنان انجام می‌گیرد.

نظافتی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال در حدود 2 میلیون نفر از کشورمان در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا کنند و شاهد حماسه دیگر در این مراسم باشیم.

وی قیمت ویزای اربعین حسینی را 40 دلار اعلام و تاکید کرد: بیمه و خدمات پزشکی برای تمامی زائران الزامی است و کسانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند باید با پرداخت 25 هزار تومان تحت پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند که تمامی این برنامه‌ریزیها در سایت سماح در نظر گرفته شده است.