امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و بانک صادرات

سید پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با بانک صادرات، با بیان اینکه بهره‌گیری از امکانات بانک‌ها و صندوق‌های قرض الحسنه به عنوان یکی از وظایف این نهاد در اساسنامه عنوان شده است، گفت: سال گذشته این نهاد 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از منابع بانکی و دولتی تأمین و جذب کرده و حدود 130 هزار فقره تسهیلات نیز به مددجویان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک صادرات سال گذشته، دو هزار و 30 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد پرداخت کرده است، افزود: تعهد این بانک امسال یک‌هزار و 300 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که امیدواریم با همکاری اعضای هیأت مدیره بانک صادرات ارائه تسهیلات به مددجویان نیازمند این نهاد افزایش یابد.

وی گفت: مددجویان کمیته امداد کمترین معوقات بانکی را دارند و به عنوان خوش حساب ترین مشتریان بانک‌ها شناخته شده‌اند.
فتاح افزود: کمیته امداد با دریافت تسهیلات از بانک صادرات توانسته تاکنون 115 هزار طرح اشتغالزایی ایجاد کند که منجر به خروج 75 هزار مددجو از چرخه حمایتی این نهاد شده است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به عنوان معین دولت در امر اشتغال مددجویان فعالیت می کند، تصریح کرد: این نهاد با شناسایی و معرفی افراد نیازمند و واجد شرایط به بانک‌های عامل از تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد استفاده می کند. سقف تسهیلات فردی برای مددجویان 150 میلیون ریال با بازپرداخت پنج ساله است.
رئیس کمیته امداد گفت: توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد است و این نهاد با ایجاد مشاغل خرد و کوچک زمینه خروج مددجویان را از چرخه حمایتی فراهم می کند. براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال پنج درصد از جمعیت جامعه هدف با توانمندسازی کاهش خواهد یافت.
سیاوش زراعتی، مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغالزایی مددجویان این نهاد بسیار با اهمیت است، گفت: بانک صادرات تلاش می کند بیشتر از تعهد و سهمیه خود به مددجویان این نهاد برای ایجاد اشتغال و توانمند سازی آنان در سال جاری تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کند و در این زمینه آمادگی هرگونه همکاری را دارد.