سرانجام طرح استیضاح وزیر آموزش و پرروش چه شد؟

سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز به جهت آغاز سال تحصیلی جدید، کمیسیون آموزش از دستگاه‌هایی که مرتبط با این موضوع هستند، دعوت کرد تا برنامه‌های خود را برای آغاز سال تحصیلی اعلام کنند.

وی ادامه داد: به دلیل گستردگی آموزش و پرورش و مسائل و مشکلات متعدد آن، اولین جلسه این کمیسیون اختصاص به آموزش و پرورش داشت و در این جلسه مسؤولان و معاونان این وزارتخانه برنامه‌های خود در سال تحصیلی جدید را اعلام کردند.

میرزاده در خصوص «سرانجام طرح استیضاح وزیر آموزش و پرروش»، یادآور شد: جمع‌بندی این طرح به هیأت رئیسه مجلس داده می‌شود؛ چرا که هر لحظه تعدادی از نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح، امضاهای خود را پس گرفته و این تعداد قابل پیش‌بینی نیست و باید منتظر باشیم که در نهایت چه تعداد امضا باقی می‌ماند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در خصوص «تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان»، تصریح کرد: مدنظر اعضای کمیسیون آموزش مجلس این بوده است تا از زمان تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان تحقیق و تفحص صورت گیرد و عملکرد آن بررسی شود.

وی ادامه داد: از تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان 20 سال گذشته است و فرهنگیان انتظارات و مطالبات خود را دارند؛ موضوع تحقیق و تفحص در کمیسیون آموزش تصویب شد و باید منتظر نظر مجلس باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان در آموزش و پرورش بسیار مهم است و شرکت‌های متعددی به آن وابسته است، نیاز است کارنامه فعالیت چند ساله آن بررسی شود و باید منتظر تصویب و صلاحدید نمایندگان در این خصوص باشیم.