رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد

حقیقی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عصر امروز در دیدار با علیرضا جمشیدی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر، گفت: در جلسه امروز چندین موضوع میان مسئولان 2 سازمان بحث و تبادل نظر شد که یکی از آنها بحث درباره نحوه استمرار مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه بود.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از مواردی که درباره آن بحث شد موضوع سامانه‌های ارتباطی میان دستگاه‌های متولی امر مبارزه با قاچاق کالا بود.

حقیقی همچنین در خصوص آمار کشفیات و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نیمه نخست سال گفت: بررسی‌ها حکایت از آن دارد که حجم کشفیات حدود 7 هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره اجرای طرح‌های ارشادی برای کاهش عرضه کالای قاچاق نیز گفت: تلاش کرده‌ایم با استفاده از پتانسیل‌های صنوف و اتحادیه‌ها و همچنین تشکل‌های مردمی بتوانیم عرضه کالای قاچاق را کاهش دهیم.

حقیقی در پاسخ به این سوال که آیا جمع‌آوری کالای قاچاق افزایش قیمت کالا را به همراه ندارد، گفت: ما کالای قاچاق و غیرتولید داخلی را جمع‌آوری می‌کنیم و هدف‌مان تقویت تولید داخلی است به همین دلیل قرار نیست قیمت کالای تولید داخلی تغییر کند.