تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه آموزش علوم پزشکی مدتی قبل به امضای وزیر بهداشت و رییس دانشگاه آزاد اسلامی رسید و در قالب آن مقرر شد از این پس دانشگاه آزاد اسلامی تحت نظارت و همکاری مناطق آمایشی با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حوزه علوم پزشکی همکاری و فعالیت کند.

در این رابطه دکتر سید حسن هاشمی هدف از امضای این تفاهم نامه را همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه توسعه آموزش علوم پزشکی عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم با اجرای مفاد این تفاهم نامه شاهد توسعه و آموزش علوم پزشکی در این دانشگاه و حرکت آن به سمت استانداردهای کشوری باشیم.

وزیر بهداشت گفت: اگر فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد صلاحیت کار حرفه ای در حوزه درمان، تشخیص و جراحی نداشته باشند نباید اجازه آموزش به این دانشگاه داد و فشارهای زیادی بر ما وارد می‌شود که اجازه آموزش در برخی واحدهای دانشگاه آزاد را ندهیم ولی ما معتقدیم که باید سطح آموزش در این موسسه را به کیفیتی قابل قبول ارتقا داد.

هاشمی نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در پیشگیری از مهاجرت مقطعی یا دائمی جوانان ایرانی برای تحصیل بسیار موثر دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به سابقه علمی، دانشگاهی و پژوهشی می‌تواند در ارتقای علمی، اخلاقی و رفتاری دانشجویان خود مفید باشد.

به گزارش وزارت بهداشت - در قالب این تفاهم نامه حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، با نظارت دبیرخانه‌های کلان مناطق آمایشی و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارتقا می‌یابد.