حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: امسال آغاز سال تحصیلی با تقارن مبارک ایام حسینی مصادف شده است و این بدان معناست که دانش‌آموزان ایران اسلامی اقدام و عمل را در بستر علم و اندیشه تبدیل به انقلابی حسینی خواهند کرد و در مقابل فربیکاران ستم‌پیشه با توانی استوار، اندیشه و مهرورزی را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و با اتکال به خداوند تبارک و تعالی، آغازی نیک را به سرانجام خواهند رساند.
وی خطاب به دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی گفت: فرزندان شهید انقلاب اسلامی به یاد داشته باشند که همکلاسی‌های آسمانی شما در هشت سال دفاع مقدس چه حماسه‌ها آفریدند و در این راه چون مردان بزرگ تاریخ، شجاعت و مردانگی را به نسل‌های آتی آموختند. اکنون این میدان بزرگ در عرصه علم و دانش، سفره گسترانده است و بر ماست که با دانش‌افزایی غیرتمندانه و با علم و اندیشه و ابتکار، به پاسداشت بیش از 36 هزار همکلاسی‌های شهید خود اقدام و عمل کنیم و انقلابی گسترده را دربستر جهان علم و با زیر ساخت مهر ومهرورزی خردمندانه بگشاییم تا این امانت الهی را که به دست ما سپرده شده است به یاری خداوند متعال به صاحب الامر حضرت حجةابن‌الحسن(عج) به سلامت و به بهترین وجه ممکن بازگردانیم.
علامتی خاطرنشان کرد: اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سراسر کشور باید تلاش کنند تا سکوهای افتخار را در تمامی عرصه‌های علم و فناوری کسب نمایند و همگی با خردورزی و اندیشه ای والا کاری بزرگ را به نمایش بگذارند؛ کاری که به بزرگی خون شهیدان دانش‌آموز و اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است.
وی گفت: سال تحصیلی جدید در تداوم برنامه‌های گذشته انجمن‌های اسلامی، همه دانش‌آموزان باید تلاش کنند تا فرهنگ حسینی را گسترده نمایند و به شکلی عمل کنند که رضایت حضرات اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین را کسب نمایند. لذا می‌گویم امسال باید همه خواهران و برادران انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و همه عزیزان دانش‌آموزی که ریشه در اسلام ناب محمدی دارند، همتی حسینی و فاطمی به خرج داده و خود با حفظ کرامت انسانی، پاکدامنی و عفاف و حجاب را سرلوحه زندگی دانش‌آموزی خود قرار دهند.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: در سال تحصیلی جدید دو بال علم و فرهنگ را بگشاییم و پروازی بلند به سوی آرمان‌های پاک همکلاسی‌های شهیدمان داشته باشیم که شما خوب می‌دانید این امنیت و آرامش حاکم بر سرزمین اسلامی مان نتیجه و ثمره خون آن بزرگان است. مبادا که ناسپاسی کنیم که خداوند این نعمت را از ما خواهد گرفت پس بیاییم جهاد علم و ایمان را در همه عرصه‌های زندگی خود بگشاییم و از این رهگذر مقام معظم رهبری را شاد و راضی نگهداریم که رضایت او بی تردید رضایت خداوند و مهدی موعود خواهد بود برای همه دانش آموزان ایران اسلامی آرزوی بهروزی و پیروزی در همه عرصه های زندگی می‌نمایم.