با توجه به الزام معاینه فنی خودرو و حجم مردم در روزهای اخیر برای کسب معاینه فنی، بازار برخی از سوء استفاده گران همیشگی داغ شد و از گوشه و کنار خبرهایی رسید که با روابط نامحسوس بعضی از افراد، کسانی هم هستند که بدون رفتن و تحمل کردن صف های طویل و معاینه وسیله شخصی‌شان، صاحب معاینه فنی می‌شوند.

سردار حسینی ضمن بیان گلایه های خود در این خصوص تصریح کرد: این یکی از دغدغه و گله مندی هایی است که ما همیشه داشته‌ایم چرا که روند اصلی طرح LEZ براساس سلامت فضای شهری، کاهش آلودگی هوا و افزایش سلامت خودروها است و موفقیت این طرح مستلزم رعایت همه مسولان در تمام دستگاه‌ های ذیربط است تا انشاالله شاهد تحقق این اهداف باشیم.

وی افزود: در پیگیری های ما عنوان شد که سامانه یکپارچه سیم‌فا فعال شده که در این سامانه امکان تخلف یا صدور معاینه‌ فنی بدون حضور خودرو میسر نیست. 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: این موضوع و تخلف هایی که در این روند صورت می‌گیرد جزو مطالبات و گله‌مندی های خود ما بوده است.

سردار تیمور حسینی تاکید کرد: خواسته ما این است که اگر شهروندان کسانی که دست به این تخلف می‌زنند را مشاهده کردند به ما اطلاع دهند تا ما هم به دست افراد مربوط برسانیم و در اقدامی جلوی این افراد گرفته شود.

وی در انتها خاطرنشان کرد: تلاش تمام ما این است که با همکاری هم جلوی یک روند مسموم و اشتباه را بگیریم زیرا سلامت خودرو‌ها سلامت شهر و شهروندان است.