ادامه فشار مالی بر دوش بازنشستگان، آینده را تهدید می کند

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مشکلات صندوق های بازنشستگی را طی دو سال آینده حل نکنیم، جامعه باید در انتظار بازنشستگان و مستمری بگیرانی باشد که در هنگام فشار مالی، بر اثر آسیب دیدگی روحی و جسمی، هر عمل خطرناکی را مرتکب می شوند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند، افزود: با وجود اینکه این قشر با ارزش و فهیم، سرمایه ها و نعمت بزرگ کشور هستند اما فشار مالی با ضربه سنگینی که بر روح و روان بر جا می گذارد، تاب و تحمل را کاهش و انجام رفتارهای پرخطر را افزایش می دهد. 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود بدهی 130 میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی و دیگر صندوق ها شرایط مالی این سازمان مطلوب نیست، بنابراین کمبود اعتبار سازمان و صندوق ها راه را برای بهبود شرایط بازنشستگان می بندد.

خدادادی تاکید کرد: دولت، قوه قضاییه و مجلس برای بهبود بخشیدن به شرایط نابه سامان بازنشستگان، باید با یکدیگر همکاری و همیاری کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس، با تمام توان خود آماده بررسی هر گونه لایحه و پیشنهادات در راستای حل مشکلات بازنشستگان است.