علت فرونشست های مکرر در تهران

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بحث فرونشست ها در شهر تهران اظهار داشت: مهمترین علت این فرونشست ها عدم وجود زیرساخت های شهری از جمله کانال تاسیسات شهری و همچنین نبود شبکه فاضلاب در شهر تهران است.

وی افزود: از یک طرف حفر چاه های جذبی و قابل توجه به تعداد ساختمان هایی که در شهر تهران وجود دارد باعث فرونشست در شهر تهران شده و از طرف دیگر با توجه به خشکی اقلیم و جغرافیای شهر تهران و استحصال آب بیشتر از زیر زمین باعث شده که شاهد ایجاد حفره در سطح زیرین به ویژه میادین، معابر و عرصه های عمومی باشیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در طی سال های مختلف به دلیل شکل گیری نادرست و عدم تاسیسات شهری شاهد رخ دادن فرو نشست در شهر تهران هستیم.

سالاری با اشاره به تکرار فرو نشست ها در شهر تهران تصریح کرد: سازمان ها، ارگان ها و هر نهادی که زیر مجموعه مرتبط با مدیریت شهری است باید در راستای ایجاد کانال و تاسیسات شهری و همچنین فراهم شدن زیر ساخت های ایمنی در شهر تهران اقدام کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اطلاعات همه نهادهای ذی نفع شهر تهران به صورت یک جا جمع نشده است، گفت: شهرداری تهران رصدخانه ای در این خصوص ایجاد کرده به همین دلیل هیئت رئیسه شورا باید با تشکیل جلسات فرابخشی و بین بخشی با همه سازمان ها بستر لازم را فراهم کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: تکرار مکرر این فرو نشست ها باعث شده که مردم احساس ناامنی کنند، به همین دلیل برای جلوگیری از این اتفاقات باید هر چه سریعتر تصمیماتی از سوی مدیران گرفته شود.

سالاری افزود: در حال حاضر کیفیت زندگی در شهر تهران با مشکلاتی مواجه شده که باید در راستای ساماندهی آن اقدامات لازم را انجام دهیم.