بررسی مشکلات محله فدک در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران

پیرهادی بازگشایی ضلع شمالی خیابان سمنگان و خیابان شهید بختیاری را از مهمترین خواسته های شورایاری و هیئت امنای محله عنوان نمود و بیان داشت در طرح ساماندهی میدان رسالت و احداث زیر گذر آن، انتهای ضلع شمالی خیابان سمنگان مسدود گردیده بود و پس از اتمام پروژه میدان رسالت مسیری جایگزین از خیابان سمنگان تعبیه شد ولیکن مسیر مذکور جوابگوی حجم ترافیکی نبود که منجر به ترافیک سنگین در این محدوده گردیده است.

پیرهادی ادامه داد: البته طی پیگیری های بعمل آمده شهرداری منطقه دلیل عدم بازگشایی طرح پیشنهادی شورایاری در خصوص این معبر را عدم موافقت راهور و اعلام راهور مبنی بر ایجاد گره ترافیکی در صورت باز شدن معبر عنوان نموده است. پیرهادی افزود: این موضوع را از طریق کمیته نظارت شورای اسلامی به معاونت حمل و نقل شهرداری منعکس نموده ایم تا با هماهنگی راهور بررسی و اظهار نظر کارشناسی در این مورد بعمل آید.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران دیگر خواسته اهالی را اختصاص یک سانس از مجموعه ورزشی شهدای نارمک به سالمندان، دانش آموزان و افراد کم بضاعت محله عنوان نمود و بیان داشت: شورایاری، هیئت امنا در صف اول پل ارتباطی شورای شهر و شهرداری با مردم قرار دارد. در اکثر محلات اعضای شورایاری، افراد کم بضاعت را در سطح محله از نزدیک می شناسند، از وضعیت زندگی و معاش آنها مطلع اند، گاهی افرادی نیز جهت دریافت مساعدت به شهرداری و سایر ارگان ها مراجعه می کنند، حال اگر دستگاهی بخواهد به این نیازمندان کمک نماید می بایست در وهله نخست، تیم تحقیقات و بازرسی جهت بررسی این موارد بفرستند، در حالی که در اکثر محلات در شورایاری و هیئت امنا چنین کمیته های مردمی تشکیل شده است که از نزدیک مشکلات خانواده های کم بضاعت ساکن در محله را شناسایی نموده اند. لذا بهترین پل ارتباطی ارگان ها و دستگاه هایی که دغدغه و مسئولیتی در قبال مساعدت به نیازمندان و افراد کم بضاعت شهر تهران دارند، شورایاری محلات می باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: در دوره مدیریت کنونی مدیریت شهری مجموعه های فرهنگی – ورزشی خوبی در سطح محلات شهر تهران احداث و بهره برداری گردیده است و این از نکات مثبت و روشن مدیریت شهری است. پیرهادی ادامه داد: اما نباید فراموش کنیم وقتی یک مجموعه فرهنگی- ورزشی در سطح فرا محلی و فرا منطقه ای در محله ای احداث می گردد. باید امکانات ویژه ای برای اهالی محله در نظر گرفت. وی افزود: مجموعه های فرا محلی و فرامنطقه ای گاهی موجب افزایش سفر به آن محدوده می گردد، مشکلات ترافیکی و برخی مشکلات دیگر برای اهالی و ساکنین ایجاد می نماید لذا نباید مدیریت ما بگونه ای باشد که اهالی آن محله، تنها در مشکلات شریک باشند و از امکانات بهره ای نبرند.

حداقل کاری که مجموعه مدیریت شهری می تواند بکند این است که تسهیلات ویژه ای برای نیازمندان، سالمندان و دانش آموزان آن محدوده قائل شود و بهترین راه شناسایی و پل ارتباطی در این خصوص، شورایاران هستند.

پیرهادی در ادامه کمبود پارکینگ های عمومی و طبقاتی در محدوده بوستان فدک را از دیگر مشکلات این محله عنوان نمود و بیان داشت: فقدان پارکینگ های عمومی و طبقاتی در محدوده بوستان فدک، منجر به بروز ترافیک سنگین و نارضایتی ساکنین این محدوده گردیده، و می بایست شهرداری تمهیدات لازم به منظور تعبیه و همچنین مشارکت بخش خصوصی به منظور احداث پارکینگ در این محدوده را بعمل آورد.

پیرهادی رسیدگی و نظارت مستمر به وضعیت آبیاری فضای سبز میادین واقع در محله، انتقال و برخورد قانونی با مشاغل مزاحم، رفع مشکل روشنایی معابر و افزایش گشت های انتظامی را از دیگر خواسته های اهالی عنوان نمود و افزود: مشکلات و خواسته های اهالی محله فدک طی مکاتباتی از طریق شورایاری و هیئت امنای محله دریافت گردیده و مکاتبات لازم با شهرداری تهران، معاونت های مربوطه، ارگان ها و سازمان های ذیربط صورت پذیرفته است و پیگیری کلیه موارد در دستور کار کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.