پیدا شدن سکه ی رومی زیر قلعه قدیمی ژاپن!

حفاری باستان‌شناسان در زیر خرابه‌های قلعه‌ای باستانی در ژاپن با کشف سکه‌های مربوط به امپراطوری روم باستان تحت تأثیر قرار گرفته است.

 بر اساس گزارش CNN، باستان‌شناسان طی حفاری‌هایی که در زیر این قلعه مخروبه در جزیره اوکیناوای ژاپن از سال 2013 آغاز کرده‌اند موفق شدند سکه‌های نادر متعلق به 400 سال پیش از میلاد کشف کنند که موجبات تعجب آنها را فراهم کرده است.

کشف سکه‌‌های متعلق به روم باستان آن هم در خرابه‌های یک قلعه در ژاپن در ابتدا باستان‌شناسان را به صرافت آن انداخت که این سکه‌ها جعلی هستند اما باستان‌شناسان این سکه‌های مسی را که با گذر زمان دچار فرسودگی شده‌ان با اشعه ایکس مورد تجزیه‌ تحلیل قرار دادند و به نتیجه‌ای عجیب رسیده‌اند.

 طرح روی این سکه‌ها متعلق به امپراطور «کنستانتین اول» است.

از آنجا که حفاری در این سایت از سال 2013 آغاز شده محققان طی این حفاری موفق به کشف 6 سکه دیگر متعلق به اواخر قرن 17 شدند اما  این سکه رومی به گفته باستان‌شناسان دستکم مربوط به دوران 400 سال قبل از میلاد مسیح است.

در حال حاضر دانشمندان در پی پاسخ به این پرسش مهم هستند که این سکه‌ها چگونه سر از این قلعه ژاپنی در آورده‌اند.

 انجمن آموزش شهر اوروما در ژاپن با اعلام این موضوع که داستان چگونگی سفر این سکه‌ها به ژاپن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد گفت که ممکن است این قلعه (Katsuren) نقطه کانونی تجارت امپراطوری چین بوده و روابط با قاره اروپا و دیگر کشورهای آسیایی از طریق این قلعه صورت می‌گرفته است.

این سکه‌ها تا پایان نوامبر در موزه اوروما در استان اوکیناوا در معرض دید عموم قرار دارد.