عدالت رسانه‌ای یعنی عدم تمرکز رسانه‌های اصلی در پایتخت

صدیقه ببران با اشاره به راه اندازی سایت خبرگزاری فارس در استان اصفهان گفت: اینکه رسانه‌های اصلی کشور در پایتخت متمرکز نشده و تنوع رسانه‌ای در کشور ایجاد شود، اهمیت بسیار بالایی دارد. 

وی با بیان اینکه اگر عدالت دسترسی و تولید اطلاعات و اخبار در استان‌ها ایجاد شود، بسیار مطلوب است، افزود: اینکه خبرنگاران تهرانی، اخبار و اطلاعات خبرنگاران شهرستانی و استانی را مانیتور نکرده و یا احیاناً سانسور نکنند و سایت‌های مستقل استانی راه‌اندازی شود خوب و قابل تقدیر است. 

ببران با بیان اینکه متأسفانه هم‌اکنون نقش خبرنگاران و رسانه‌های تهرانی در کشور پررنگ است، گفت: راه‌اندازی سایت‌های مستقل استانی باعث خواهد شد خبرنگاران و رسانه های شهرستانی بیشتر دیده شده ضمن اینکه عدالت نیز رعایت شود. 

وی با بیان اینکه باید راه‌اندازی سایت اصفهان خبرگزاری فارس را به فال نیک گرفت، اظهار داشت:‌ این راه‌اندازی قطعاً با رویکرد و سیاست خاصی راه‌اندازی شده است که قابل تقدیر می‌باشد.

این استاد دانشگاه ارتباطات تصریح کرد: راه‌اندازی سایت‌های استانی می‌تواند به خبرنگاران و رسانه‌های شهرستانی میدان و فرصت لازم را برای افزایش تولیدات و اخبار با کیفیت بالای آنها و عرضه و رؤیت آن را ارائه کند که امری مبارک است. 

وی افزود: خبرگزاری فارس با راه‌اندازی سایت مستقل استان اصفهان خود نشان داده که به تنوع قومیتی بسیار توجه دارد. 

ببران با بیان اینکه لازم است سایت‌های استانی در تمامی فعالیت‌های خود همگرایی ملی را تقویت کنند، گفت: تمام تلاش‌ها و مدیریت‌های متمرکز سایت‌ها و خبرگزاری‌های اصلی کشور از پایتخت، باید تنها در راستای تقویت روحیه ملی باشد. 

این استاد دانشگاه ارتباطات خاطرنشان کرد: تقویت محور قومیت‌ها و پررنگ کردن آن، هنر سیاستگذاران رسانه‌ای کشور است و با این کار می‌توان ملی‌گرایی را نیز تقویت کرد که خبرگزاری فارس نشان داده در این راستا اقدامات خوبی را انجام داده است. 

وی تصریح کرد: باید تلاش زیادی صورت گیرد تا کیفیت تولید اخبار و اطلاعات در استان‌ها و شهرستان‌ها همتای اخبار ملی در پایتخت و هم‌راستا با یکدیگر شود. 

وی راه‌اندازی سایت اصفهان خبرگزاری فارس و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سایت‌های مستقل دیگر وابسته به این خبرگزاری را در راستای اعطای فرصت به جوانان استانی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگر نگاه در این موضوع به صورت بخشی باشد،خبرنگاران شهرستانی و استانی متوجه خواهند شد که قرار نیست از این پس نگاه‌ها صرفاً به پایتخت به اطراف باشد.