بررسی مشکلات محله شکوفه شمالی در کمیته نظارت شورای شهر تهران

 پیرهادی با اشاره به تعداد زیاد واحدهای تجاری در خیابان احسانی  و تراکم جمعیتی محله و عرض معبر بیان داشت: حجم سفرهای دریافتی محله افزایش یافته و این مسئله منجر به گره های ترافیکی، معضلات اجتماعی و نارضایتی ساکنین این محدوده گریده است.

پیرهادی ادامه داد: مدیریت شهری می بایست تمهیدات لازم را به منظور بهبود این وضعیت اتخاذ نماید و همچنین با درنظر گرفتن الزامات پدافند غیرعامل، ایمنی لازم را نیز پیش بینی نماید تا در صورت بروز حوادث و بحرانهای غیرمترقبه نظیر آتش سوزی، زلزله و ... بتوان بحران را در اسرع زمان ممکن کنترل نماید.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر ادامه داد: در سال گذشته نیز، بازدیدی از این محله صورت پذیرفت و یکی از موارد نارضایتی که از سوی کسبه مطرح شد و تاکنون نیز مرتفع نگریده است، مسئله عوارض های صادره از سوی شهرداری است. پیرهادی ادامه داد برخی از کسبه محله نسبت به عوارضی که به شهرداری پرداخت می کنند گلایه مند هستند، البته لازم است اشاره کنم، عوارضی که شهرداری از واحدهای مسکونی، تجاری و ... اخذ می نماید می بایست طبق مصوبات شورای اسلامی شهر تهران باشد که در اکثر موارد نیز به همین منوال می باشد.

پیرهادی افزود: عوارض واحدهای تجاری بر اساس راسته های تجاری  موجود در شهر به صورت دقیق و پس از جلسات متعدد کارشناسی در کمیسیون های شورای اسلامی شهر تهران و پس از تصویب در صحن شورای شهر انجام می گیرد. لذا در برخی از راسته های تجاری همچون کسبه محله مذکور، نارضایتی هایی از سوی آنها مشاهده گردیده است، لذا به شهرداری منطقه اعلام شد تا جهت آگاهسازی درخصوص موارد ابهامی، کارشناسان شهرسازی را با هماهنگی شورایاری جهت ارائه مشورت و رفع ابهامات به سرای محلات اعزام نماید تا با برگزاری جلسات مشترک ضمن پاسخگویی به سوالات کسبه، ابهامات وارده مرتفع گردد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران دیگر خواسته شورایاری و هیئت امنا را تسریع در اجرای عقب نشینی پاساژ توحید واقع در بلوار شکوفه، خیابان بدر عنوان نمود و بیان داشت، پاساژ توحید در طرح تعریض خیابان قرار گرفته که با عقب نشینی پاساژ مذکور قسمتی از مشکل ترافیکی این معبر بهبود می یابد. بخشی از املاک این واحد تجاری توسط شهرداری تملک گردیده است و با توجه به عدم تأمین نقدینگی، تاکنون تملک سایر واحدها در حال حاضر برای شهرداری مقدور نبوده و می بایست برنامه ریزی و پیش بینی بودجه لازم در سال آتی صورت پذیرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی پیش بینی و احداث کتابخانه در این محله را از دیگر خواسته های اهالی برشمرد، وی بیان داشت: کتابخانه از الزامات فرهنگی هر محله است و شهرداری می بایست در اسرع وقت پیگیری لازم جهت احداث کتابخانه را بعمل آورد.

پیرهادی، تسریع در بهره برداری از سالن ورزشی شهید کافی، اصلاح هندسی تقاطع خیابان انقلاب و خیابان ورزش، پیش بینی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت مشارکت بخش خصوصی به منظور احداث پارکینک طبقاتی را با توجه به مشکلات ترافیکی محله از دیگر خواسته های شورایاری و هیئت امنای محله عنوان نمود.

پیرهادی، تدفین شهدای گمنام در بوستان شهید باکری را از دیگر خواسته های شورایاری، هیئت امنا و اهالی این محله بیان داشت و افزود: شهدای گمنام برکاتی وصف ناشدنی هستند ودر محلات شهر، شهروندان جهت حضور این شهدا در محله خود و بهره مندی از برکاتشان از یکدیگر سبقت می گیرند. باتوجه به بافت مذهبی این محله، این امر فرخنده موجب اعتلای فرهنگ انقلابی عاشورایی در نسل جوان ساکن در این محله می گردد.

پیرهادی در پایان افزود: کلیه مشکلات و خواسته های اهالی طی مکاتباتی از طریق شورایاری و هیئت امنای محله اخذ گردید و مکاتبات لازم جهت رفع مشکلات با شهردار تهران، معاونین مربوطه، سازمانها و ارگانهای ذیربط صورت پذیرفته و پیگیری موارد در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دست اقدام می باشد.