شهنام عرشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ با بیان اینکه اولویت ما در معاونت بهداشتی این دانشگاه پرداختن به موضوع دخانیات است، گفت: از سال گذشته در این حوزه بازرسان بهداشت محیط به طور جدی با موضوع قلیان در رستوران‌ها و سفره خانه‌های سنتی برخورد می‌کنند. 

 

وی تصریح کرد: در منطقه تحت پوشش دانشگاه، 117 رستوران و سفره خانه وجود دارد که در راستای طرح برخورد با عرضه قلیان، این اماکن 300 مرتبه در مجموع پلمپ شده‌اند. 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: مشکل اساسی بعد از پلمپ این اماکن، نبود قوانین جدی برای برخورد است که پس از پرداخت جریمه‌های ناچیز، دوباره شروع به فعالیت می‌کنند.

 

عرشی با اشاره به اینکه برخورد و مبارزه با عرضه قلیان به تنهایی مربوط به حوزه بهداشت نیست، تاکید کرد: ما از سال گذشته بیش از 80 درصد توان بازرسان بهداشت محیط خود را در این حوزه به کار گرفته‌ایم و با وجود همکاری خوب قوه قضائیه و تعزیرات، اما پیشرفت کار با توجه به زحمتی که بازرسان انجام می‌دهند، بسیار کند است. 

 

وی با بیان اینکه عرضه قلیان سود بسیار بالایی دارد، عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی پیشرفت کند در مقابله با عرضه قلیان این است که مافیای دخانیات پشت این ماجرا هستند که این موضوع کار را بسیار سخت کرده است. 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: با تمام این مشکلات بازرسان دانشگاه به شدت با مراکز عرضه کننده قلیان برخورد می‌کنند و امیدواریم شاهد روزی باشیم که هیچگونه رستوران یا سفره خانه سنتی قلیان عرضه نکند.