نعمت الله ترکی با بیان این که استان تهران با وجود ۱۶ شهرستان، بیشترین مشارکت در ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن را در شهرستان های شمیرانات، فیروزکوه و دماوند به خود دیده است و انتظار می رود که در این هفته شهرستان های دیگر نیز ورود بهتری را آغاز کنند گفت: هدف گزاری سازمان برنامه ریزی و بودجه استان تهران بر مشارکت ۴۰۰ هزار خانواده پایتخت نشین در ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن است که در هفته آغازین ۱۳۵ هزار خانواده اقدام به ثبت نام کرده اند.

وی با توجه به آخرین وضعیت سرشماری نفوس و مسکن تهرا ن افزود: تاکنون ۲۰ درصد از افراد در مرحله اول سرشماری نفوس و مسکن اقدام به ثبت اطلاعات خود کرده اند که رسیدن این آمار به ۴۰ درصد برای ما موفقعیت آمیز است.

ترکی ادامه داد: ظرفیت دسترسی شهروندان استان تهران نسبت به بقیه استان های کشور بیش از ۵۰ درصد است و این ظرفیت ایجاب می کند در ثبت نام اینترنتی خانواده های تهرانی پیش گام باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران با توجه به اینکه ثبت نام اینترنتی زمان زیادی را صرف نمی کند، تاکید کرد: ثبت نام اینترنتی در روز های پایانی مهلت در نظر گرفته شده تراکم بیشتری دارد به همین منظور به شهروندان پیشنهاد می شود که هر چه سریع تر اقدام به ثبت اطلاعات خود کنند.

ترکی گفت: هماهنگی و تعامل خوب وزارت ارتباطات و مرکز آمار موجب شده است که روند ثبت نام برای کاربران سهل گردد و مشکلات احتمالی به حداقل میزان خود برسد هر چند که در روز نخستین شروع ثبت نام اینترنتی شاهد بروز قطعی در سایت ثبت نام سرشماری نفوس و مسکن بودیم اما این مشکل به سرعت رفع و امکان خدمات رسانی مجدد ممکن شد.