50 پزشک و پرستار از سوی هلال احمر به کربلا اعزام می شوند
سید علی مرعشی گفت: هر سال با نزدیک شدن به ایام محرم، هلال احمر ایران نامه ای به هلال احمر عراق و عتبه امام حسین(ع) می زند مبنی بر اینکه آنها به چند پزشک و پرستار نیاز دارند.
 
وی ادامه داد: امسال نیز بنا بر اعلام نیاز آنها، 50 پزشک و پرستار که پزشکان را جراحان و متخصصان تشکیل می دهند، به کربلا اعزام می شوند.
 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینکه این پزشکان و پرستاران 2 روز قبل از تاسوعا به کربلا می رسند گفت: مأموریت این افراد تا 2 روز بعد از عاشورا ادامه خواهد داشت.
 
وی تأکید کرد: در ایام محرم هلال احمر ایران یک چادر درمانی در بین الحرمین برپا می کند و در آنجا خدمات درمانی اعم از بخیه و پانسمان به عزاداران حسینی ارائه می کند.
 
مرعشی با بیان اینکه تعداد نیروهای هلال احمر در اربعین بسیار بیشتر از ایام محرم خواهد بود گفت: برای مراسم اربعین تدارک ویژه دیده شده و چادرهای متعددی هم در کربلا و هم در مسیر راهپیمایی عزاداران برپا می شود.
 
وی در مورد اداره بیمارستانهایی که ستاد بازسازی عتبات عالیات در کربلا ساخته گفت: اداره این بیمارستان ها با هلال احمر نیز و خودشان بیمارستان را اداره می کنند.