زمان طلایی درمان را از دست ندهید

 احمدرضا جمشیدی، رئیس انجمن علمی روماتولوژی ایران در آستانه برگزاری دهمین کنگره سالیانه و دومین کنگره بین المللی انجمن روماتولوژی ایران که از 28 تا 30 مهر در تهران برگزار می شود  با اعلام این خبر اظهار داشت : انجمن روماتولوژی ایران هر ساله کنگره سه روزه ای را در کشور برگزار می‌کند که در این کنگره تمام روماتولوژیست های کشور به علاوه کلیه متخصصین داخلی، اطفال، ارتوپدی و رشته های وابسته نیز حضور خواهند داشت و جدیدترین اطلاعات در زمینه روماتولوژی و خود ایمنی در طی کنفرانس های مختلف در اختیار همکاران قرار می‌گیرد.

وی گفت: امسال نیز مثل هر سال این کنگره به صورت سه روزه برگزار خواهد شد البته با این تفاوت که دو اتفاق تازه در این کنگره ارائه می شود که یکی قبل از کنگره است که شامل برگزاری یک روزه کارگاه مقاله نویسی و تحقیقات پزشکی است و دیگری برنامه روز آخر کنگره در آن مهمانهای خارجی حضور دارند و باعث می شود کنگره ماهیت بین المللی پیدا کند.

رئیس مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره وضعیت بیماری‌های روماتیسمی در کشور گفت: از نظر تشخیص و درمان در کشور هیچ مشکلی نداریم زیرا جدیدترین و پیشرفته‌ترین امکانات در تشخیص و درمان بیماری‌های روماتیسمی در حال حاضر در اختیار پزشکان روماتولوژیست وجود دارد.

جمشیدی اظهار داشت: خوشبختانه در طی سال های اخیر نظام سلامت، داروهای جدیدی را در درمان بیماریهای روماتیسمی که گران هم بودند تحت پوش بیمه قرار داده و این باعث شده پزشکان در جهت درمان بیمارانشان دستشان بازتر شده و درمان ها موفق تر باشند و در این کنگره هم در خصوص نحوه درمانها و نحوه استفاده از  این داروها با توجه به شرایط ویژه کشور بحث و تبادل نظر خواهد شد.

جمشیدی، عنوان کرد: امروزه در دنیا معتقد هستند بیماری‌های روماتیسمی هر چه زودتر تشخیص داده شود درمانشان راحت‌تر خواهد بود لذا روش‌های مختلفی را برای تشخیص بیماری‌های روماتیسمی ابداع کردند که باعث می‌شود تشخیص زودتر انجام شود.

وی ادامه داد: توصیه ما به بیماران این است که به محض اینکه علائم بیماریهای روماتیسمی مثل دردهای مفصلی، التهاب مفصل، ورم مفصل و دردهایی که با بیداری از خواب شروع می شوند را داشتند، بلافاصله به متخصص روماتولوژی مراجعه کنند تا زمان طلایی درمان از دست نرود زیرا اگر مفاصل تخریب شوند برگشت آن تخریب بسیار دشوار است و حتی گاهی برگشت پذیر نیست، ولی اگر در زمان شروع جلوی تخریب گرفته شود در درمان موفق تر خواهیم بود.

رئیس دهمین کنگره سالیانه انجمن روماتولوژی ایران در خاتمه اظهار داشت: از کلیه همکاران به خصوص پزشکان عمومی و متخصصین داخلی دعوت می شود در این کنگره شرکت کنند تا بتوانند اطلاعات شان را در تشخیص زودرس بیماریهای روماتیسمی بالا ببرند و بتوانند کمک زیادی را به درمان بیماران داشته باشند