هدف از ایجاد طرح خرید خدمات آموزشی، یاری مناطق محروم و کم برخوردار است

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع خرید خدمات آموزشی را از 2 منظر قوانین و مقرات و آنچه که در صحنه عمل انجام می‌گیرد، می‌توان بررسی کرد، اظهار داشت: در کاغذ و در قوانین، مدارس غیر دولتی به منظور رفع برخی مشکلات آموزش و پرورش تشکیل شده است، اما در عرصه عمل این گونه نیست و دغدغه‌هایی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مشکلات زیادی دارد که از جمله آنها موضوع بودجه است و در این راستا از سال 1393 تا کنون نزدیک به هزار میلیارد و پنجاه میلیون تومان پاداش پایان خدمت بازنشستگان باقی مانده است و برخی به اشتباه نگاه هزینه در آموزش و پرورش را دارند در صورتی که هر گونه هزینه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی با نگرانی از طرح خرید خدمات آموزشی، گفت: این دغدغه وجود دارد که این طرح در درازمدت، ما را به سمت خصوصی سازی پیش ببرد و اکنون متأسفانه شاهد هستیم که مدارس غیر دولتی شهریه‌های متنوعی دارند و بعضاً تا 20 میلیون تومان هم از اولیاء شهریه اخذ می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف از ایجاد طرح خرید خدمات آموزشی، یاری مناطق محروم و کم برخوردار است، تصریح کرد: متاسفانه گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که برخی افراد با رانت‌هایی در مناطق مرفه و برخوردار از این طرح استفاده می‌کنند.

وی افزود: این دغدغه وجود دارد که مدارس دولتی در حاشیه قرار گیرند و آموزش و پرورش برای رفع مشکلات خود به سراغ خانواده‌ها برود و از جیب آنها مشکلات مدارس را رفع کند و متاسفانه شاهد هستیم که برخی از مدارس دولتی به غیر دولتی تبدیل شده‌اند.