سردار معصوم بیگی جانشین رئیس پلیس پیشگیری ناجا پیش از ظهر امروز در اولین مانور خودرویی مشترک موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی و پلیس گفت: پیشگیری از جرم از اولویت های همیشگی پلیس است.

وی افزود: در حوزه های پیشگیری از جرم از اقدامات موثر و مبنایی پلیس در سطح کشور، آموزش در مدارس، خود کنترلی و مسئولیت سازی نهادهای فرهنگ ساز و امنیت ساز استفاده می شود.

سردار معصوم بیگی گفت: تولید کنندگان امنیت باید دائم آمادگی خود را در همه زمینه ها ارتقا دهند، برای این منظور برای اینکه قدرت مانور را تست کنیم این رزمایش پیش بینی شد و خوشبختانه توان تحرک موسسات حفاظتی توانی خوب و اثرگذار برای پیشگیری از جرم و ایجاد امنیت در جامعه است.

وی تصریح کرد: نگهبانان محله که در سراسر کشور در حال انجام وظیفه هستند بیش از ٥٠ هزار نفر هستند ضمن اینکه حدود ٧٠٠ موسسه هم کار را دنبال می کنند و صلاحیت های آنها مورد تایید است و از سوی نیروی انتظامی نظارت می شوند و در حمایت کلانتری ها و پاسگاه ها هستند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: پلیس پیشگیری ناجا در برنامه های میان مدت و بلند مدت خود به دنبال افزایش کمی و کیفی نگهبانان محله است.

وی افزود: بخشی از توان تحرک و عملیات پیشگیرانه و همکاری مشترک پلیس با نگهبانان محله امروز به نمایش گذاشته شد.

معصوم بیگی تصریح کرد: موانع احتمالی انجام ماموریت های نگهبانان محله را برطرف می کنیم تا بهتر خدمت رسانی کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر موضوع مربوط به نگهبانان محله، موضوع تجهیز نیروهای هدف به وسایل دفاع شخصی اعم از افشانه و شوکر نیز در دستور کار است.