۳۳۰ هزار دانش‌آموز با آسیب وارد کمیته امداد شدند

پرویز فتاح در آئین افتتاحیه سند ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: کودکان در نهضت کربلا نقش اصلی داشتند که می‌توانیم از این مسئله درس بزرگی در خصوص توجه به کودکان بگیریم.

وی افزود: هدف را درست انتخاب کرده‌ایم اما مشکل ما این است که خوب تعریف و بعد اجرا می‌کنیم اما در این مراسم که از تمام دستگاه‌های اجرایی حضور دارند، نشان می‌دهد یک کار تیمی درست انجام خواهد شد که همه ما باید پای این موضوع بایستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: تعداد ۳۳۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند که با آسیب وارد امداد شده‌اند یا یتیم هستند یا پدران آنان، زندانی یا از کار افتاده‌اند. طبیعی است که از لحاظ روحی و روانی مشکل دارند.

فتاح با بیان اینکه باید نگاه ویژه‌ای به دانش‌آموزان مددجو داشته باشیم، گفت: باید توجه بیشتری به دانش‌آموزان فقیر و یتیم داشته باشیم چرا که هنگامی که وارد مدرسه می‌شوند و دانش‌آموزان دیگر را می‌بینند، به تبعیض پی می‌برند و به درد آنان اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: فقر مانع استعداد نیست، مددجویانی داریم که با رتبه‌های برتر در کنکور سراسری قبول شده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در دو مرحله که با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: پس از سال‌ها تجربه توانستیم در دو مرحله جشن عاطفه را برگزار کنیم که یکی توسط کمیته امداد و دیگری توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و هیچ دانش‌آموزی بدون کیف و کفش به مدرسه نرفت‌ و تمام کمک‌های جمع‌آوری شده را میان نیازمندان توزیع کردیم.