ارتقای سطح کیفی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر

احمد معتمدی در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اظهار کرد: طی دو سال گذشته فعالیتهای مختلفی درخصوص ارتقای کیفیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه انجام شده به نحوی که در گذشته خوابگاه‌های این دانشگاه در سطح چهار قرار داشت که اکنون این رتبه به دو و سه تغییر کرده است.

وی ادامه داد: قصد داریم که سطح کیفی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه را همچنان اصلاح کنیم تا خوابگاه‌های دانشگاه به رتبه یک ارتقا یابند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه خاطرنشان کرد: اجرای برنامه راهبردی از اولویتهای دانشگاه است چراکه براساس این برنامه می‌توانیم به اهداف خود که قرار گرفتن در جمع صد دانشگاه برتر جهان و ورود به دانشگاه‌های نسل سوم است، دست یابیم.

معتمدی با بیان اینکه فضای همدلی و آرامش در دانشگاه شکل گرفته است، تصریح کرد: در فضای آرام و بدون حاشیه می‌توان به توسعه دست یافت چراکه در محیط دارای تنش نمی‌توان فعالیتهای بنیادی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای اقماری دانشگاه باید ایجاد ارزش افزوده کنند لذا در راه‌اندازی این واحدها موضوع تولید ارزش افزوده مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر متذکر شد: قصد داریم واحد بین‌الملل کیش این دانشگاه را راه‌اندازی کنیم که در این راستا از تجربیات دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف که در این مکان، واحد بین‌الملل دارند استفاده خواهد شد.

معتمدی تأکید کرد: واحد کیش این دانشگاه باید دارای ارزش افزوده باشد، بنابراین در این واحد به روشهای سنتی پذیرش دانشجو اکتفا نخواهیم کرد؛ برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزایش دانشجویان بین‌الملل خود از طریق پذیرش ایرانیان مقیم در کشورهای حاشیه خلیج فارس است؛ ضمن اینکه سازمان مناطق آزاد کشور نیز قرار است در راه اندازی واحد کیش دانشگاه همکاری کند.