بازپسگیری مجموعه های ورزشی شهرداری از سازمان ها/ نامه نگاری با «سازمان ورزش» در مورد تخلفات بخش خصوصی

گروه اجتماعی-حسین رضا زاده دبیر کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به مجموعه های ورزشی شهرداری تهران که با چند دست واسطه به بخش خصوصی اجاره داده شده است، عنوان کرد: این مجموعه ها قرار است تا پایان دوره فعلی مدیریت شهری بازپس گرفته شود.

 

وی ادامه داد: متاسفانه تا این لحظه هر 15 مجموعه ورزشی شهرداری همچنان در دست بخش خصوصی است.

دبیر کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که در صدد هستیم حتی مجموعه های ورزشی که در دست سازمان ها است را به سازمان ورزش بازگردانیم، ادامه داد: سازمان هایی همانند سازمان تاکسیرانی، آتش نشانی و نیز سازمان فرهنگی هنری بخشی از مجموعه های ورزشی شهرداری را در اختیار دارند. در صدد هستیم این مجموعه زیر نظر سازمان ورزش اداره شوند.

رضازاده با اشاره به آسیب های وارد شده به مجموعه های ورزشی شهرداری توسط بخش خصوصی خاطرنشان کرد: خسارت های وارد شده به این مجموعه ها در سال های گذشته عدد بزرگی را نشان می دهد و این موضوع بزرگترین مشکل اعضای شورای شهر با ادامه اداره این مجموعه ها توسط بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر این که این مجموعه ها بیت المال است اما بخش خصوصی تنها با نگاه درآمد زایی به آنها می نگرد، اظهار کرد: نگاه منفعت طلبانه بخش خصوصی به مجموعه های ورزشی تا حدی است که بر خلاف مصوبه شورای شهر نرخ هایی چند برابر مصوبه را از شهروندان دریافت می کردند.

وی ادامه داد: در خصوص تمامی این تخلفات به ویژه دریافت وجه اضافه از شهروندان به سازمان ورزش نامه نوشته ایم و امیدواریم بتوانیم تا چند ماه آینده تمامی این مجموعه ها را از بخش خصوصی بازپس گیریم.

رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که بخشی از مجموعه های تحت نظارت سازمان ورزش با یک دست واسطه از طریق مناقصه واگذار شده است، خاطرنشان کرد: نظارت شورای شهر بر این مجموعه ها نیز از طریق مکانیسم ها نظارت مردمی به ویژه شورایاری ها و نیز پیگیری اعضای شورا در برابر تخلفات انجام می شود.

لیلی موسوی