شناسایی ۸۰ مجرم فراری در خارج از کشور

سردار اشتری در جمع خبرنگاران درخصوص دیدار روز گذشته فرماندهان ناجا با رهبر معظم انقلاب گفت: توفیقی بود برای فرماندهان که شرفیاب شدیم خدمت رهبری. ایشان تاکیداتی داشتند که یکی از آنها بحث امنیت بود.
وی افزود: حضرت آقا بر تقویت کلانتری ها تاکید داشتند که امیدواریم بتوانیم منویات رهبری را به صورت منظم عملیاتی کرده و نتیجه را تا پایان سال اعلام کنیم.

وی در خصوص موضوع اتباع بیگانه گفت: تخلفات اتلباع بیگانه سریعا رسیدگی می شود، تخلفات اتباع خارجی نسبت به اتباع خودمان بیشتر نیست و این جرائم به سرعت رسیدگی می شود.

اشتری افزود: در بحث استرداد مجرمین امسال ٨٠ نفر که جرایمی را مرتکب شده و به خارج کشور رفته بودند از طریق اینترپل شناسایی کردیم و حدود ١٧ نفر مسترد شدند و ما بقی در اولین فرصت مشترد می‌شوند.

فرمانده ناجا گفت: تعامل خوبی داریم با کشورها در بحث استرداد جز چند کشور که با این موضوع سیاسی برخورد می کنند.

وی افزود: چند ماه گذشته رییس کل پلیس برزیل دیداری داشت و از جمهوری اسلامی برای همکاری در جریان برگزاری مسابقات المپیک کمک خواستند و ما هم تیم جوان و فعالی را اعزام کردیم و برای سایر مسابقات هم اگر تقاضا کنند اماده همکاری پلیسی هستیم.

سردار اشتری تصریح کرد: یگان های پلیس و مرزبانی در مرزها فعال هستند و روز گذشته عده ای از افراد عضو گروه‌های تروریستی قصد حمله به کشور را داشتند که توطئه شان خنثی شد و عده ای از آنها نیز به هلاکت رسیدند.

فرمانده ناجا قاچاق انسان را جزو جرایم سازمان یافته عنوان کرد و گفت: در ایران بسیاری از باندهایی که قاچاق انسان انجام میدهند شناسایی شده اند.

وی افزود: با کشورهایی که قاچاق انجام می دهند تعامل خوبی داریم و امیدواریم این تعامل دو جانبه باشد برای ریشه کنی باندهای قاچاق انسان.