به 40 بالگرد امدادی در سراسر کشور نیاز داریم

امیرمحسن ضیایی در آئین رونمایی از بالگردهای جدید امدادی در هلال‌احمر اظهار داشت:‌ امروز 6 فروند بالگرد امدادی به ناوگان هوایی هلال‌احمر اضافه شد که این بالگردها EP412‌ بوده و توان عملیاتی امداد و نجات را ارتقاء خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه این 6 فروند بالگرد از پیشرفته‌‌ترین و مدرترین بالگردها هستند، افزود: همچنین بالگردهای جدید با استفاده از توان داخلی ساخته شده لذا سایر خدمات همچون تعمیرات مورد نیاز نیز در داخل کشور انجام می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: ساخت این بالگرد با استفاده از مذاکرات انجام شده با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته و تا پایان سال شاهد قراردادهایی در این زمینه خواهیم بود به طوریکه تلاش می‌کنیم تا آخر سال سه بالگرد به ناوگان هوایی اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول هر استان به یک بالگرد مستقل مجهز خواهد شد، اضافه کرد: برای پوشش امداد هوایی کل کشور نیاز به 40 فروند بالگرد داریم که امیدواریم با همیت دولت، مجلس و .. به زودی محقق شود.

ضیایی گفت: علاوه بر رونمایی امروز از بالگردهای امدادی تمام پایگاه‌ها مجهز به ست امداد و نجات خواهند شد و طی 4 هفته این اقلام برای آنها ارسال می شود البته باید توجه  داشت همه این اقدامات در بدترین شرایط از نظر اعتبارات مورد نیاز صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته 3 میلیون و 150 هزار خدمت برای کمک به هموطنان صورت گرفته است،‌گفت: این اقدامات معادل 1800 میلیارد تومان بودجه بوده و تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: امروز شاهد افزایش عملیات‌های امداد و نجات هستیم و پیشگیری، کاهش ریسک و آمادگی مبتنی بر ریسک باید مورد توجه قرار گیرد البته ما آموزش همگانی را نیز مد نظر قرار داده‌ایم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه شعار جمعیت هلال‌احمر طی 10 سال آینده کمک به جامعه ایمن با توجه به صلح و با استفاده از ظرفیت جوانان است، گفت: موضوعات جدیدی همچون آسیب‌های اجتماعی، بیماری‌های مقاربتی، اعتیاد و ... نیز کاهش آن در جامعه مورد  توجه هلال‌احمر قرار گرفته است.