کشور ترکیه بخشی از بازار پوشاک ایران را اشغال کرده است

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست تخصصی توسعه کسب و کار اشتغال صنعت پوشاک ایران که امروز(شنبه) برگزار شد، گفت:در حال حاضر حدود 550 هزار نفر شاغل در صنعت پوشاک وجود دارند که به دلیل آسیب دیدگی مزارع پنبه و تبدیل آن به کشت برنج سبب شده تا  2استان کشور که بستگی به پایین دست این صنعت دارند، بر اثر تغییراتی از جمله عقب ماندگی تکنولوژی با مشکل مواجه شوند.

وی افزود: در حال حاضر برای هر هکتار کشت برای تولید ماده اولیه پوشاک، بالغ بر 15 میلیارد تومان برای تامین هزینه آب در نظر گرفته می شود، در صورتی که با کشت پنبه، آب کمتری مصرف خواهد شد.

ربیعی با اشاره به مقرون به صرفه بودن کشت پنبه برای صنعت پوشاک تصریح کرد: امیدواریم با تغییرات تکنولوژیک طی برنامه ای 5 تا10 ساله بتوانیم کارخانه های نساجی گذشته را دوباره رونق دهیم و با برندهای خارجی رقابت داشته باشیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه برای رونق گرفتن صنعت پوشاک، نظام توزیع دارای اهمیت است، گفت: با توجه به اینکه حدود یک و نیم میلیون نفر در کشور ترکیه شاغل در این صنعت هستند، در همین راستا بخشی از بازار کشور ما را نیز اشغال کرده اند.