به کارگیری تمام تلاش هلال احمر برای جلوگیری از کاهش توان عملیاتی

دکتر سید امیر محسن ضیائی در حاشیه رونمایی از مراسم 6 فروند بالگرد امدادی با اشاره به اینکه امروز با حضور معاون اول ریاست جمهوری شاهد رونمایی از 6 فروند بالگرد 412 AP از پیشرفته ترین بالگردها در دنیا هستیم که توانایی پرواز و فرود در آب و پرواز در شب را دارند و موجب افزایش توان امدادی جمعیت هلال احمر خواهند شد.

ضیایی با اشاره به این که 3 فروند از بالگردهای رونمایی شده با توان داخلی و 3 فروند دیگر وارداتی است، تصریح کرد: با ورود این بالگردها به ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر تعداد بالگردها به 23 فروند می‌رسد و امیدواریم تا بهار سال آینده این تعداد را به 26 فروند برسانیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که این جمعیت 20 پایگاه امداد هوایی در سراسر کشور دارد، تصریح کرد: با این تعداد بالگرد می‌توانیم پوشش 100 درصدی حوادث را در کشور داشته باشیم و در هنگام وقوع حادثه تمام بالگردها قابلیت امدادرسانی را خواهند داشت.

به گزارش هلال احمر - ضیایی همچنین از تجهیز تمام پایگاه‌های هلال احمر به ست‌های جدید امداد خبر داد و گفت: این ست‌ها ظرف 3 هفته در بین هزار پایگاه استان‌های کشور قرار خواهد گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: جمعیت هلال احمر منتظر حوادث نخواهد بود و در حوزه پیشگیری، کاهش ریسک، آمادگی مبتنی بر ریسک، آموزش‌های تخصصی و همگانی تمرکز کرده است.

به کارگیری تمام تلاش هلال احمر برای جلوگیری از کاهش توان عملیاتی

ضیایی در پاسخ به سوالی در خصوص تخصیص بودجه هلال احمر نیز خاطرنشان کرد: در یک سال و نیم گذشته بخش عمده ای از اعتبارات جمعیت تخصیص نیافته است اما با تمام توان سعی کردیم از توان عملیاتی این جمعیت کاسته نشود، همچنین مذاکراتی با سازمان برنامه داشتیم که نوع بودجه جمعیت هلال احمر را تغییر داده و در بودجه 96 ردیفی را قرار دهد تا اعتبارات این جمعیت نه تنها در هنگام بروز حوادث بلکه در تمام طول سال تخصیص یابد.