تهران ظرفیت این همه خودرو را ندارد

سید مرتضی خاتمی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر شاهد تردد خودروهای فاقد استاندارد در تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور هستیم که از حداقل استانداردهای لازم نیز به لحاظ تردد درون شهری برخوردار نیستند. این مهم موضوعی جدی برای شهر تهران و شهروندان این کلان شهر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به عدم ظرفیت تهران برای این حجم خودرو اظهار داشت: ناهماهنگی برخی دستگاه‌های ذی‌ربط در اجرای طرح کاهش، موجب وقفه در اجرای این طرح شده و دستگاهی که موجب توقف اجرای طرح مذکور شده، مسئول است و باید پاسخگو باشد.

خاتمی با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم در مجلس بابت ناهماهنگی به وجود آمده و توقف در اجرای طرح کاهش شرمنده هستم، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف خود در اجرای طرح کاهش به درستی عمل کرده و سهم خود را در این طرح ایفاء کنند تا حداقل شرایط قابل قبولی برای نفس کشیدن مردم فراهم شود.

نماینده مردم ماه نشان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر نقش نظارتی مجلس در اجرای طرح‌های ملی خاطرنشان کرد: مجلس باید در اجرای طرح‌هایی که مستقیماً با سلامت جامعه ارتباط دارد، نقش نظارتی خود را اِعمال کند و در این راستا، کمیسیون مربوطه باید با دستگاه‌های خاطی برخورد کرده و پس از احصای ناتوانی و حصول اطمینان از عدم توانایی آنها، نسبت به معرفی خاطیان اقدام کند.