تدوین دستورالعمل نظارت جامع بر مدارس غیر دولتی

مرضیه گرد در مراسم رونمایی از سامانه جامع نظارت بر مدارس غیردولتی، با بیان اینکه به منظور انجام وظیفه قانونی خود و استفاده از تکنولوژی های روز بر آن بودیم تا اطلاعات لازم استانها را از این طریق برای سرمایه گذاری و برنامه ریزی شورای نظارت مرکزی و مسئولان ذی‌ربط بگذاریم، افزود: دسترسی آسان به اطلاعات مدارس و استفاده شایسته از آن باید به صورت صحیح و قاطعانه انجام شود و در اختیار مدیران ارشد برای برنامه ریزی ها قرار بگیرد.

وی ادامه داد : این نظارت در سطح استان ها و شهرستان ها سراسر کشور انجام شده و در دسترس ادارات کل مدارس غیردولتی قرار می گیرد.

گرد با اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات اقدامات مثبتی برای راه اندازی این سامانه انجام شده است،بیان کرد: ابتدا دستورالعمل نظارت جامع تدوین و سپس در قالب الکترونیکی ارائه شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی افزود: این سامانه فرصتی فراهم کرده تا اطلاعات مدارس غیر دولتی به سهولت در دسترس قرار گیرد و نحوه فعالیت آن نظارت در تمامی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است.

وی اظهار کرد: این سامانه به عنوان فرصتی برای تشویق مؤسساتی‌ که فعالیت‌های مثبتی در راستای ارتقای مدارس داشته‌اند ایجاد شده همچنین در مواقعی که کم‌کاری در فعالیت‌های مدرسه وجود داشته باشد به سرعت از طریق این سامانه مشاهده شده و با آن برخورد می‌شود.