افزایش زندگی اشرافی و فاصله طبقاتی در جامعه

حجت‌الاسلام مجید انصاری در همایش محرم و خیر جمعی در وزارت کار گفت: باید در زمینه کسانی که می‌خواهند کار خیر کنند و همچنین هدایت جامعه ساماندهی انجام شود تا بتوان با قدرت مدیریت، حمایت و تشویق به سمت تمرکز انرژی‌های پراکنده در جامعه برویم.

وی ادامه داد: خیرات پراکنده زیاد است و گاهی هدفمند نیست و اگر سازمان‌دهی بهتری در جهت خیرات ماه‌های محرم و صفر انجام شود در هدایت کردن این سرمایه اجتماعی،‌ فرهنگی و مالی موثر خواهد بود.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: سازماندهی کردن خیرات در جهت رفع فقر در جامعه موثرتر است این درحالی است که وقف دیرینه بزرگی در کشور دارد اما پس از انقلاب رشد متناسبی نداشته و باید آسیب‌شناسی شود.

انصاری ادامه داد: همچنین موسسات خیریه زیادند اما مجموعه نظام و دولت در جهت حمایت و ایجاد تسهیلات قانونی از آنها گام موثری برنداشته البته مصوبه‌ای اخیرا دولت تنظیم کرده که در مجلس یا در دولت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب یک خیر جمعی برای کشور بوده گفت: باید خیرات دیگر سازماندهی شوند و با تاسف باید بگویم فقیران زیادند و نیازمندان و ناتوانان در طبقات مختلف وجود دارد. دانشجو، محقق، دانش‌آموز برای ادامه تحصیل ، زوج‌های جوان برای تشکیل خانواده، بیماران برای تامین هزینه و ... اکنون نیازمند کمک هستند.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: گاهی مشاهده می‌شود جلوه‌ها و بروز زندگی اشرافی در شهرها رو به افزایش و فاصله غنی و فقیر بیشتر جلوه می‌کند که باید هدایت اجتماعی به وسیله رسانه‌ها، خطبا و در میدان عمل باید مردم با به انجام کار خیر تشویق کرد.

وی تاکید کرد: باید تصدی‌گری دولتی کنار گذاشته شود و به خیر جمعی تغییر کند که صرفا خیر اقتصادی نیست. هرچند یک ضرورت است.

انصاری تصریح کرد: خیر جمعی در حوزه‌های سیاسی هم وجود دارد. تشکیل یک حزب سیاسی با اهداف انقلابی در  جهت استقلال آرمان‌های امام و شهدا یک خیر جمعی است که گاهی منفی تلقی می‌شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پایان اظهار امیدواری کرد که خیر جمعی در زمینه بیمه کردن 10 میلیون نفر همچنان ادامه یابد.