سردار محمد قصری معاون طرح، برنامه و بودجه ناجا در مراسم هم اندیشی و پاسداشت از برترین های مکنا و خیرین امنیت ساز که امروز(یکشنبه) در سالن فجر ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت کیفیت و تعالی (مکنا)در سال 94 در کلانتری ها، مرزبانی ها، پاسگاه‌ها و واحد های وظیفه عمومی با افزایش چند برابری مواجه بوده است.
 
وی ادامه داد: کلانتری ها به قدری مهم هستند که اخیرا در دیدار با مقام معظم رهبری ،ایشان به طور مستقیم فرمودند که کلانتری ها به علت مواجه رو در رو با مردم، نماینده نظام هستند.
 
معاون طرح ،برنامه و بودجه ناجا با بیان اینکه در جشنواره مکنا برای سال 94 از سرتاسر کشور ،548 کلانتری ثبت نام کرده اند،افزود:تهران بزرگ با 44 درصد ،بیشترین آمار ثبت نام را داشته است.
 
قصری ادامه داد: از 34 فرماندهی انتظامی در کل کشور ،239 کلانتری درسطح 2 ثبت نام کرده که با افزایش 40 درصدی کلانتری های موفق به کسب طلا و نقره در جشنواره مکنای سال 94 مواجه بوده ایم.
 
وی بیان داشت: از 77 مرزبانی شرکت کننده در سطح 2 جشنواره مکنا؛12 مرزبانی موفق به کسب سطح یک جشنواره مکنا شده اند.
 
معاون طرح، برنامه و بودجه ناجاافزود: 5 پاسگاه و مراکز وظیفه عمومی استان های زنجان،خراسان رضوی و آذربایجان شرقی موفق به اخذ نشان برنز از جشنواره مکنا سال 94 شده اند.
 
قصری گفت: طرح کمک های مردمی به ناجا با هدایت منابع مالی و معنوی،امنیت  و مدیریت و توسعه زیر ساخت‌ها در نظر گرفته شده است.