توزیع خیرات در تاسوعا و عاشورا هدفمند نیست
حجت الاسلام و المسلمین انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در همایش محرم و خیر جمعی که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع خیر جمعی سخن گفتن به لحاظ مبانی نظری، دینی و توصیه های قرآنی میدان وسیعی برای سخن گفتن وجود دارد.
 
وی گفت: زمانی که خداوند پیامبران را معرفی می کند، از آن ها به عنوان پیشوایان در جامعه یاد می کند. پیشوایانی که انجام کارهای خیر به آن ها واگذار شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین انصاری بیان کرد: برپا داشتن نماز و پرداخت زکات مجموعه کارهای خیری هستند که خداوند در قرآن از آنها یاد کرده و می فرماید: ما این موضوعات را بیان کردیم و آن ها (رستگاران) هم بندگان خوب ما بودند و رسم بندگی را برای انجام کارهای خیر به جا آوردند.
 
وی ادامه داد: در همین راستا و با توجه به اهمیت خیر باید برای افرادی  که می‌خواهند کار خیر انجام دهند، اقدامات مناسبی را انجام دهیم.
 
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه خیرات پراکنده زیاد است و گاهی هدفمند نیست، گفت: اگر سازمان‌دهی بهتری جهت خیرات به خصوص در ماه های محرم و صفر و روزهای عاشورا و تاسوعا انجام شود، در هدایت این سرمایه های اجتماعی، فرهنگی و مالی بهتر گام برمی داریم.
 
حجت الاسلام و المسلمین انصاری تصریح کرد:  وقف پیشینه بزرگی در کشور دارد اما پس از انقلاب رشد متناسبی نداشته است در همین راستا این موضوع باید آسیب‌شناسی شود.
 
*کثرت موسسات خیریه در کشور 
 
وی به کثرت موسسات خیریه در کشور اشاره و مطرح کرد: متاسفانه نظام و دولت جهت حمایت و ایجاد تسهیلات قانونی برای آن ها گام موثری برنداشته اند.
 
معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه مصوبه‌ای در این خصوص دولت تنظیم کرده که در مجلس مطرح می شود، گفت: باید خیرات در جامعه سازماندهی شوند.
 
حجت الاسلام و المسلمین انصاری با بیان اینکه تعداد فقیران زیاد است و نیازمندان و ناتوانان بسیاری در طبقات مختلف وجود دارد ، اظهار داشت: افراد زیادی از جمله دانشجویان، محققان و دانش‌آموزان در کشور حضور دارند که به کمک احتیاج دارند.
 
وی ادامه داد: بروز زندگی اشرافی در شهرها رو به افزایش است که این امر منجر به ایجاد فاصله میان ثروتمندان و فقیران شده است که باید این مشکل در کشور رفع شود.
 
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه تصدی ‌گری دولتی باید به خیر جمعی تغییر کند، بیان کرد: خیر جمعی در حوزه‌های سیاسی هم علاوه بر حوزه های اقتصادی وجود دارد. 
 
حجت الاسلام و المسلمین انصاری با بیان  اینکه گاهی اوقات تشکیل یک حزب سیاسی با اهداف انقلاب برای استقلال آرمان‌های امام و شهدا منفی تلقی می‌شود، گفت: خیر جمعی برای بیمه کردن 10 میلیون نفر  باید ادامه داشته باشد.