امکان فنی نصب درهای تاشو در ایستگاه ها فراهم نیست

گروه اجتماعی- ناصر امانی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با ابراز امیدواری نسبت به این که تا پایان این دوره از مدیریت شهری 100 کیلومتر مترو باقیمانده بر اساس برنامه پنجم شهرداری را به بهره برداری می رسانیم، گفت: در این صورت انقلابی در حوزه حمل و نقل عمومی در شهر تهران صورت می گیرد و فشاری که در مورد تامین حمل و نقل عمومی بر شهرداری است تا حدی کاسته می شود.

 

امانی با بیان این که در صورت ساخت خطوط مترو دولت باید به وعده خود در تامین واگن عمل کند، عنوان کرد: تا کنون دولت به این تعهد خود عمل نکرده لذا رایزنی های خود را با شرکت های واگن سازی برای تامین واگن 100 کیلومتری که تا سال آینده به بهره برداری می رسد آغاز کرده ایم.

 

وی با اشاره به حوادث اخیر مرتبط با جان شهروندان در متروی تهران گفت: این دو مورد خاص باید بررسی کارشناسی شود اما بر کسی پوشیده نیست که ازدحام در ایستگاه های مترو منجر به کاهش ایمنی و امنیت و نیز افزایش سرقت می شود.

معاون شهردار تهران با بیان این که تامین بخشی از واگن های مترو که بر اساس قانون بر عهده دولت است در کاهش این موارد می تواند اثرگذار باشد، گفت: از سوی دیگر اعضای شورای شهر پیشنهاد به کارگیری درهای تاشو در ایستگاه های مترو را داده اند تا بدین صورت جان شهروندان حفظ شود.

امانی با بیان این که شهرداری بر اساس وظیفه ای که شورای شهر محول کرده در حال مطالعه این موضوع است، خاطرنشان کرد:  اما تامین این درها هزینه بر است و همچنین بستر فنی نصب آنها در ایستگاه های مترو فراهم نیست.

وی در پایان تاکید کرد: در صورتی که هزینه تهیه درهای تاشو را برای تامین واگن هزینه کنیم به طور طبیعی از ازدحام جمعیت در ایستگاه ها کاسته شده و شاهد چنین حوادثی نخواهیم بود.