اثرات مضرّ دکل‌های فشار قوی بر شهروندان

ایرج حریرچی در ارتباط با ساخت و ساز در کنار دکل‌های فشار قوی و عوارض جانبی آن بر سلامت مردم، اظهار داشت:‌ برخی دکل‌ها در یک فاصله متری مشخص اثرات مضر آن ثابت شده ولی در ارتباط با برخی از آنها بحث و اختلاف نظر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از دکل‌ها با مجوزهای قدیمی ساخت و ساز در منطقه آنها انجام شده گفت: گاهی نیز ساکنان محلی در این مناطق به صورت غیرقانونی ساخت و ساز انجام داده‌اند ولی با این وجود ما پیگیری می‌کنیم که دکل‌های مضر از الان به بعد در حوالی مناطق مسکونی ساخته نشود و همچنین تمهیدات لازم در ارتباط با دکل‌هایی که از پیش ساخته شده پیش‌بینی شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه در سراسر دنیا اصل بر پیشگیری است، گفت: بر اساس همین اصل ساخت و ساز در مجاورت این دکل‌ها نباید صورت گیرد، البته در بسیاری از مواقع خود مردم نیز همکاری نمی‌کنند و راغب نیستند ساختمان‌های خود را که قیمت چند صد میلیونی دارد ارزان‌تر بفروشند و با واگذار کنند.

حریرچی در ادامه به موضوع کودکان کار و اقدامات وزارت بهداشت در جهت حمایت از آنها اشاره کرد و گفت: برخی از این کودکان در خیابان‌ها و برخی در کارگاه‌ها فعالیت می‌کنند که به طور کلی ما از دستگاه‌های ذیربط و سازمان‌های مردم نهاد درخواست داریم که حمایت‌های لازم را از آنها انجام دهند.

وی تأکید کرد: اکثریت این کودکان کار می‌توانند بیمه داشته باشند لذا در حوزه بهداشتی و درمانی ما آمادگی داریم خدمات لازم را به آنها ارائه دهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط با تمهیدات این وزارتخانه جهت ایام تاسوعا و عاشورا گفت: شیفت‌های پزشکان، پرستاران و ... در این ایام تشدید شده و آمادگی کامل جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم را داریم.

حریرچی در پایان گفت: همچنین وزارت بهداشت نظارت‌های لازم را از ن]ر مواد غدایی توزیعی از طرف مردم و هیئت‌های مذهبی داشته و علیرغم این درخواست کرده‌ایم که پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.