حسین کاشانی‌پور در پنجاه‌ویکمین نشست جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی با موضوع «لانه‌های جاسوسی در فضای مجازی» با بیان اینکه فضای مجازی ابزار بانفوذ دشمن است، اظهار کرد: همان طور که دشمنان، دامنه نفوذ خود را در فضای مجازی بالا می‌برند ما هم باید فعالیتهای خود را افزایش دهیم.

وی افزود: درهمین فضای مجازی باید دشمنان را آن هم با زبان زیبا، رسوا کرد زیرا سخن خوب هم اگر با زبان تند زده شود، خریدار ندارد.

رئیس ستاد 13 آبان تصریح کرد: دشمن با در دست داشتن این فضای تکنولوژیکی، توانسته فضای ذهن مخاطبان را هم در دست بگیرد؛ همان‌طور که آنها دامنه نفوذ را بالا برده‌اند ما هم باید این دامنه را نسبت به خودشان افزایش دهیم.

کاشانی‌پور خاطرنشان کرد: فضای مجازی طوری طراحی شده که انسان همان‌طور که خودش را نیازمند غذا می‌داند، نیازمند حضور در فضای مجازی هم می‌داند.

وی متذکر شد: وقتی سنگرهای فضای مجازی را تحویل دشمن دادیم نباید توقع استقلال و آزادی را داشته باشیم.

لزوم تشخیص خط مقدم برای نیروهای انقلاب

رئیس ستاد 13 آبان تصریح کرد: در حال حاضر به خاطر قرار داشتن در فضای متفاوت، تشخیص خط مقدم سخت شده است.

کاشانی‌پور اذعان داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، خط مقدم معلوم بود اما در حال حاضربه خاطر قرار داشتن در فضای متفاوت، تشخیص خط مقدم کمی سخت شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر یکی از مشکلات مهم، تشخیص خط مقدم است که این مشکل یک راه‌حل دارد و آن گوش به فرمان فرمانده بودن است یعنی هر موضوعی که مقام معظم رهبری در آن تاکید دارند، مهم و اساسی است.

رئیس ستاد 13 ادامه داد: برخی اوقات، افرادی به «خط مقدم توصیفی» هم دچار می‌شوند یعنی زمانی که رهبری، کشوری را مستکبر می‌نامند، در راستای بزک کردن چهره آن دشمن تلاش می‌کنند.

کاشانی‌پور تصریح کرد: بزک کردن چهره دشمن باعث از بین رفتن دشمنی ما با آنها نمی‌شود زیرا با کمی دقت، می‌فهمیم آنها، لحظه‌ای از دشمنی خود با ما دست برنمی‌دارند.

وی گفت: ما باید جوانان انقلابی را ملزم به خط‌‌‌‌‌ مقدم‌شناسی کنیم تا بعد از این شناخت در این خط با استکبار مبارزه کنند.

رئیس ستاد 13 آبان با تاکید بر اینکه شناخت خط مقدم نیازمند داشتن بصیرت انقلابی است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در وصف حضرت ابوالفضل العباس می‌فرمایند «عموی ما بصیرتش بسیار نافذ بود» این جمله امام صادق(ع) یعنی لازمه بصیرت، دید نافذ است.

تلاشگران فضای مجازی باید ملاک‌ها را تغییر دهند

کاشانی‌پور متذکر شد: کاری که امام حسین(ع) در روز عاشورا انجام داد «تغییر ملاک‌ها» بود؛ تلاشگران فضای مجازی هم باید همین کار را در حوزه خود انجام دهند.

وی با بیان اینکه عاشورا یک هندسه کامل است که در صورت نداشتن یک ضلع، کامل نمی‌شد، گفت: وجه اصلی شعار استکبارستیزی ما، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.