«سامانه سماح» تنها مرجع برای ثبت‌نام اربعین/ فریب دفاتر غیرمجاز را نخورید

محسن نظافتی درباره آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: تعداد متقاضیان مراجعه کننده به سامانه سماح  از مرز 275 هزار نفر عبور کرد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم تقاضای ثبت‌نام در سامانه سماح برای عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی افزایش پیدا کند و از این پس تا ایام اربعین شاهد استقبال خوب عاشقان امام حسین(ع) باشیم.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: همه‌ساله علاقه‌مندان به سفر اربعین حسینی، عزیمت خود را بعد از ایام تاسوعا و عاشورا نهایی می‌کنند و امسال نیز روند نام‌نویسی در سماح به طور حتم شتاب بیشتری خواهد  گرفت.

نظافتی خاطرنشان کرد: تمامی تمهیدات لازم برای صدور روادید اربعین حسینی همچنین تقسیم‌بندی مرزی هر استان مشخص شده و همه برنامه‌ریزیها بنابر نام‌نویسی در سامانه سماح انجام می‌گیرد و ثبت‌نام به همراه بیمه برای همه زائران الزامی است.

وی تأکید کرد: متقاضیانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی را دارند به هیچ عنوان به دفاتر آزاد و غیر‌مجاز که قصد فریب مردم را دارند، اطمینان نکنند؛ چراکه تنها مرجع اجازه عزیمت به کشور عراق تایید ثبت‌نامها در سامانه سماح و ارائه مدارک قانونی است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امیدواریم مردمی که قصد عزیمت به عتبات در ایام اربعین حسینی را دارند به تمام توصیه‌های ستاد مرکزی اربعین و سازمان حج و زیارت توجه کنند.

نظافتی به استقبال پرشور مردم کشورمان از سفر اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال نزدیک به 2 میلیون نفر از کشورمان برای ایام اربعین حسینی به کربلا مشرف شوند.

وی همچنین درباره افزایش زائران در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: تعداد زائران ایرانی نسبت به قبل از ایام محرم، رشد دو برابری داشته و استقبال بسیار مناسبی از سوی عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انجام گرفت.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امسال هیچگونه افزایش قیمتی برای زائران ایام خاصی همچون تاسوعا و عاشورا صورت نگرفت و مردم در سلامت و امنیت کامل اعمال معنوی ماه محرم را انجام دادند.