500 مدرسه پایتخت در نوبت بازسازی هستند
غلامحسین آرام، معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با بیان اینکه سالانه 30 درصد از اعتبارات بخش عمرانی، صرف بازسازی مدارس می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه سالانه 30 درصد از اعتبارات بخش عمرانی، برای بازسازی مدارس هزینه می‌شود اما این میزان، جوابگوی حجم عظیم مدرسه های قدیمی نیازمند به ترمیم نیست.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر از میان 4 هزار و 500 مدرسه موجود در پایتخت، بیش از 10 درصد آنها فرسوده هستند که آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید هر چه سریعتر برای بازسازی این مشکل، فکر اساسی کنند چرا که اگر بخواهیم با این بودجه در نظر گرفته شده، کار را ادامه دهیم، شاید در سال بیشتر از 5 مدرسه بازسازی نشود.

آرام با بیان اینکه سرانه آموزشی پایین‌تر از حد نرمال است، افزود: 30 درصد اعتباری که فرمانداری تهران با توجه به محل اعتبارات تملک‌داران برای بازسازی مدارس در نظر می‌گیرد، به تناسب بودجه کامل (به مبلغ 45 میلیارد تومان) بسیار ناچیز است چرا که 15 میلیارد تومان از مبلغ کل، فقط برای این بخش هزینه می‌شود.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران گفت: حدود 500 مدرسه پایتخت، در نوبت بازسازی قرار دارد که کمبود منابع مانع از سرعت بخشیدن به کار شده است.