شهرداری بازگشایی بخشی از 17 شهریور را تضعیف نکند/ لزوم رفع موانع ترافیکی در این محور

گروه اجتماعی- اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به جلسه های متعدد برگزار شده در کمیسیون حقوقی و نظارت و نیز عمران و حمل و نقل شورای شهر در مورد پیاده راه 17 شهریور اظهار کرد: خروجی تمام این جلسه ها یک نکته را به ما متذکر میشد که برچیدن یکباره پیاده راه 17 شهریور به صلاح نیست و باید با فاز بندی و بررسی خروجی هر یک از مراحل تصمیم گیری نهایی در مورد این نقطه از شهر را به پیش ببریم.

 

وی با اشاره به بازگشایی محور چهار راه صفا تا پیاده راه 17 شهریور در گام اول عنوان کرد: با بازدیدهایی که پس از بازگشایی این محور صورت گرفته است شاهد رضایت و تقدیر و تشکر اهالی هستیم.

وی ادامه داد: به واسطه تردد دوباره در محور چهارراه صفا تا پیاده راه 17 شهریور روحی دوباره به پیاده راه دمیده شده است.

شاکری با اشاره به کاهش قابل توجه ناامنی در پیاده راه 17 شهریور به واسطه تردد دوباره مردم در این نقطه عنوان کرد: بازگشت جریان زندگی و امنیت به پیاده راه 17 شهریور آنچنان مردم را خوشحال کرده است که با نصب پلاکارد شادمانی و تشکر خود را ابراز کرده بودند.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که اقدامات زیادی باید در پی بازگشایی این بخش از پیاده راه توسط شهرداری منطقه 12 انجام شود، گفت: شهرداری نباید دست به اقداماتی که بازگشایی را تضعیف کند نزند بلکه باید موانعی که مانع بهره برداری کامل از پیاده راه 17 شهریور شده است را مرتفع کند.

جانمایی کیوسک برق در وسط خیابان

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد وجود کیوسک های برق درست در وسط چهار راه صفا هستیم. با چنین وضعیتی خودروها امکان تردد ندارند.

شاکری با اشاره به این که فضای چهار راه صفا به شدت بسته و محدود شده است، خاطرنشان کرد: خودروها به واسطه موانعی که در پیش از بازگشایی ایجاد شده امکان گردش ندارند و مردم را به زحمت می اندازد.مجموعه این عوامل ترافیک را در این نقطه از شهر دامن می زند.

این عضو شورای شهر با اشاره به آبنماهای ایجاد شده در مسیر مذکور گفت: این سازه حدود یک و نیم لاین از خیابان را اشغال کرده و در حال حاضر این نقطه از شهر محلی برای آسیب های اجتماعی شده که باید جمع آوری شود.

وی در پایان گفت: سطل های جمع آوری پسماند بر سر کوچه ها نصب شده است که این مورد نیز باید برچیده شود.

لیلی موسوی